تدابیر ویژه امنیتی برای افتتاح تعمیر جدید مجلس

12432909_1080759418656644_1270547723_oهرچند به افتتاح تعمیر جدید مجلس، زمان باقی مانده است؛ اما تدابیر امنیتی شدید در اطراف این تعمیر از سوی نیروهای امنیتی روی دست گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تعمیر جدید مجلس به کمک کشور هندوستان ساخته شده و قرار است فردا (جمعه ۴جدی) به صورت رسمی افتتاح شود.

در این رابطه، روزنامه اندین اکسپرس چاپ هندوستان گزارش داده است که برای افتتاح این تعمیر، ناریندرا مودی، صدراعظم این کشور حضور داشته باشد.

به همین منظور در طول چند روز گذشته، تدابیر شدید امنیتی در اطراف تعمیر مجلس و قصر دارالامان که در نزدیکی آن قرار دارد، از سوی نیروهای امنیتی گرفته شده است.

مقام های امنیتی می گویند که این تدابیر از بعدازظهر امروز بیشتر می شود.

گفتنی است که مجموع اعمار تمام ساختمان های پارلمان هزینه ای در حدود ۱۵۰ میلیون دالر است؛ اما ساختمان مجلس جدید در حدود ۹۰ میلیون دالر هزینه در بر داشته و یکی از بهترین ساختمانهای مجلس در سطح منطقه می باشد.

در ابتدا قرار بود کار این ساختمان که در سال ۲۰۰۷ آغاز شده بود، تا سال ۲۰۱۱ به پایان برسد؛ اما بنا به دلایلی این تعمیر امسال تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

تالار مربوط به مجلس نماینده گان این ساختمان برای ۳۶۰ تن ظرفیت دارد و تالار سنا نیز برای یکصد و بیست نفر ساخته شده است که این تالارها تا صد سال آینده قابل استفاده می باشند.

در کنار این دو تالار، بلاک برای کمیسیونها، آشپزخانه، طعام خانه، کتاب خانه و … ساخته شده است.

مجموع مساحت تعمیر مجلس جدید و محوطه آن به ۱۲۰ جریب زمین میرسد که از این مجموعه در آینده، ساحه رهایشی نیز برای بود و باش وکلا در وقت تصدی و انجام وظیفه در نظر گرفته شده است.

Author

About Author