تحریم لویه جرگه مشورتی صلح از سوی داکتر عبدالله

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی و رئیس تکت انتخاباتی «ثبات و همگرایی» گفته است که در لویه جرگه مشورتی صلح اشتراک نمی کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله بعدازظهر امروز (۲۵حمل) با نشر اعلامیه ای گفته است که در نشست زیر نام «لویه جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکل موجود در افغانستان نمی داند.

ریاست اجرائیه تاکید دارد که برای برگزاری لویه جرگه با داکتر عبدالله هیچ مشوره ای نشده است.

در این اعلامیه آمده است که «لویه جرگه پیش ‌بینی شده در قانون اساسی مرجع عالی تصمیم‌ گیری و سایر جرگه ‌های مشورتی، راهکار موثر برای گرفتن دیدگاه ‌های مردم می ‌باشد».

از آنجایی‌ که مشورت هم از نظر دینی یک امر پسندیده است و هم در جهان امروزی برای بهبود امور، یک اصل مهم پنداشته می ‌شود، تیم ثبات و همگرایی با درک اهمیت این مسئله در مسایل مهم افغانستان به مشورت باورمند است و آن را به همه طرف‌ های تصمیم‌ گیر و سیاسی در مراحل مختلف توصیه کرده است.

از چندی به اینسو برای برگزاری نشست مشورتی زیر عنوان جرگه مشورتی صلح تصمیم گرفته شده و با توظیف تعدادی، بخش ‌هایی از مراحل تطبیقی آن را نیز پیش برده ‌اند.

ما در تیم ثبات و همگرایی، نه در سطح احزاب و شخصیت‌ های شامل این تیم و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌ ایم و در عین حال، دلایل مقنعی برای این نشست نیز سراغ نداریم.

تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام می‌ نماید که در نشست زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی ‌داند.

انصراف داکتر عبدالله از لویه جرگه و یا تحریم این نشست از سوی وی در حالی صورت می گیرد که در روزهای اخیر از ایجاد اختلافات عمده بین اعضای رهبری شورای مصالحه نیز زمزمه هایی به گوش می رسد.

با این حال باید دید که سرنوشت لویه جرگه مشورتی با مصارف هنگفت آن به کجا می انجامد و حکومت چطور از این جرگه به سود خود استفاده می کند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *