تجلیل از بیستمین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری در کابل

از بیستمین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان روز جمعه (۱۵ حوت) با حضور شماری از رهبران جهادی، نمایندگان مجلس، اعضای کابینه و صدها تن از مردم در شهر کابل تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم در غرب شهر کابل با حضور انبوه از مردم برگزار شد و سخنرانان مجلس در باره شخصیت سیاسی و فرهنگی استاد مزاری صحبت کردند.

محمد کریم خلیلی، معاون دوم ریاست جمهوری، حامدکرزی رییس جمهور پیشین، سروردانش معاون دوم محمد اشرف غنی رییس جمهور و شمار دیگر از شخصیت های ملی و سیاسی کشور سخنرانان اصلی این مراسم بودند.

محمدکریم خلیلی، معاون دوم رییس‌جمهوری پیشین کشور، ضمن صحبت در باره شخصیت سیاسی و فرهنگی استاد مزاری بر حفظ دست‌آوردهای بیش از سیزده سال گذشته در روند مذاکرات صلح در کشور تاکید کرد.

آقای خلیلی، مزاری را منادی و بنیان گذار خط عدالت خواهی و صلح طلبی در کشور دانسته و تاکید داشت که بیشترین مشکلات موجوده در کشور و جهان ناشی از نبود عدالت است.

استاد خلیلی افزود مشارکت ملی در تصمیم گیری ها و مدیریت کشور از خواسته ی های اساسی رهبر شهید بود و این امر می باید تحقق یابد.

آقای خلیلی در این مراسم گفت: عدالت نباید قربانی مذاکرات صلح در افغانستان شود و از تلاش‌های تازه‌ی حکومت برای تأمین صلح در کشور حمایت می‌کند.

وی با اشاره ربوده شدن ۳۱ مسافر در ولایت زابل توسط افراد داعش و نقاب پوش تأکید کرد که متنفذین قومی از ولایات مختلف کشور تلاش دارند برای رهایی گروگان‌ها میانجیگری کنند.

همچنین حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین، بر علاوه صحبت ها در باره شخصیت سیاسی شهید مزاری او را الگوی مقاومت و مرد مبارز خواند.

آقای کرزی در بخش از صحبت هایش بر رهایی عاجل مسافرانی که چندی پیش در ولایت زابل توسط افراد مسلح نقاب‌پوش ربوده شدند، تاکید کرد.

وی هشدار داد اگر گروگان‌ها به زودی رها نشوند، این حادثه به عنوان لکه‌ی سیاه در تاریخ ثبت خواهد شد بنا براین تمام تلاش‌ها برای رهایی ۳۱ مسافر ربوده شده در ولایت زابل، جریان دارد.

در همین حال، سرور دانش، معاون دوم اشرف‌غنی رییس‌جمهور، می‌گوید: مردم از تمام تلاش‌های حکومت در راستای صلح باخبر خواهند شد.

Author

About Author