محمد محقق از طالبان خواست که بر ضد داعش مبارزه کنند

استاد محمد محقق، معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان از گروه طالبان خواسته است که بر ضد گروه تروریستی داعش وارد مبارزه شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای محقق روز جمعه (۱۵ حوت) در مراسم تجلیل از بیستمین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری در جمعی هزاران تن از مردم هرات در غرب کشور حضور یافت.

معاون دوم ریاست اجرایی حکومت در این مراسم از گروه طالبان خواست تا با یکجا شدن با حکومت افغانستان، به صورت مشترک بر علیه گروه تروریستی – تکفیری داعش مبارزه کنند.

آقای محقق گفت که گروه تکفیری داعش، به هیچ عنوان یک تشکل اسلامی نبوده و باید در مقابل آنان جهاد صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر، دولت و مخالفان دولت افغانستان دارای یک دشمن واحد می باشند و این دشمن، گروه تروریستی داعش است که به هیچ قوم، مذهب و قبیله ای رحم نداشته و بنابراین، جهاد و از بین بردن آنان، بر هر مسلمانی واجب می باشد.

معاون ریاست اجرایی حکومت گروه تروریستی داعش را، دست پرورده استخبارات کشورهای غربی و مخالف اسلام دانست وتاکید که این ممالک قصد دارند تا با استفاده از داعش، عزت اسلام را از بین ببرند.

آقای محقق به صراحت از گروه طالبان خواست تا برای مقابله هرچه جدی تر با این گروه تکفیری، با دولت یکجا شده و زمینه به هلاکت رساندن داعشیان را فراهم سازند.

به گفته آقای محقق در این اواخر تمام کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده اند که گروه داعش به هیچ عنوان خصوصیتی از اسلام را در خود نداشته و رفتار و قوانین آنان، غیر اسلامی و انسانی است.

این مقام مسئول در حکومت وحدت ملی با اشاره به ربوده شدن ۳۱ تن از مسافرین در ولایت زابل توسط گروه تروریستی داعش گفت: افراد ربوده شده در تندرستی کامل به سر می برند و نیروهای امنیتی به زودترین فرصت آنان را نجات خواهد دادند.

آقای محقق افزود که نیروهای امنیتی افغانستان تاکنون تلفات زیادی را به گروه داعش در ولایت زابل وارد کرده اند و شمار زیادی از اعراب، چچنی ها و ازبکستانی ها از بین برده شده اند.

به گفته محمد محقق اقدام اخیر گروهی بنام داعش و ربودن ۳۱ تن از افراد بی گناه تحت نام قوم و مذهب کاملا بی سابقه بوده و در ۲۰ سال گذشته، حتی از سوی گروه طالبان انجام نشده است.

وی تصریح کرد که تمام مردم افغانستان، چه در گروه های مخالف و چه در اقشار موافق، باید برای از بین بردن این لکه ننگین، (داعش) وارد شوند و نگذارند که چنین افکاری در کشورمان حاکم شود.

Author

About Author