تاکید شورای امنیت ملی، بر روند انتقال مسئولیت های امنیتی

شورای امنیت ملی به ریاست حامدکرزی بر روند تکمیلی انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه نوبتی شورای امنیت ملی امروز(یکشنبه) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا شماری از ورثه شهدا و مجروحین حادثه اخیر بمباردمان نیروهای خارجی در ولسوالی سیاه گرد غوربند ولایت پروان در مورد چگونگی وقوع حادثهء، معلومات تفصیلی را به جلسه شورای امنیت ارایه نمودند.

همچنین شورای امنیت ملی پس از گزارش هیات حقیقت یاب و چشم دید اهالی منطقه، به ریاست عمومی اداره امور و دارلانشای شورای وزیران در قسمت رسانیدن کمک های لازم مالی به ورثه شهدا، دلجوئی و عیادت از مجروحین داخل بستر، رسیدگی به مشکلات امنیتی اهالی منطقه دستورات لازم را ارایه کرد.

شورای امنیت ملی به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داد که توجه جدی به مصئوونیت مال و جان اهالی ملکی حین پیشبرد عملیات تصفیوی داشته باشند.

در ادامه این جلسه، وزیران امور امنیتی در رابطه به وضعیت موجود امنیتی در کشور گزارشات مفصل را ارایه نموده و تحلیل دقیق از عوامل حوادث امنیتی که طی دو و سه هفته اخیر در کشور بوقوع پیوست، صورت گرفت.

در اخیر شورای امنیت ملی به منظور بهبود وضعیت امنیتی در کشور از جمله در ولایات کابل، بدخشان، غزنی و فاریاب هدایات لازم را صادر مرد و یکبار دیگر بر تکمیل روند پروسه انتقال از نیروهای خارجی به جانب حکومت افغانستان، برگزاری انتخابات به وقت و زمان معین و نقش رسانه ها در جلوگیری از تضعیف روحیه هموطنان، تاکید نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *