بیم وقوع قتل عام دیگری در قاهره

نیروهای امنیتی مصر با محاصره مسجدی در قاهره، فعالان گروه اخوان المسلمین و حامیان آنان را احاطه کرده‌اند؛ اقدامی که این گروه را به ابراز نگرانی درباره احتمال وقوع یک قتل عام دیگر در این محل واداشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیروهای امنیتی مصر جمعه شب (۲۵ اسد) مسجد الفتح در منطقه رامسس را که عده زیادی از طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور در آن مخفی شده بودند محاصره کردند.

گروه اخوان المسلمین از تیراندازی در اطراف این مسجد خبر داده است اما مقام‌های امنیتی مصر، معترضان را به شلیک به سوی نیروهای پولیس از داخل مسجد متهم می‌‌کنند.

در پی کشته شدن بیش از ۶۰۰ معترض طرفدار مرسی از سوی نیروهای امنیتی مصر در روز چهارشنبه (۲۳ اسد) حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین خواهان جلوگیری از وقوع یک «قتل عام» دیگر شده است.

حزب آزادی و عدالت در ساعات پایانی روز جمعه (۲۵ اسد) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هزاران نفر از مردم در این مسجد به دام افتادند و تیراندازی به مدت بیش از یک ساعت بدون وقفه ادامه داشت.

محاصره مسجد الفتح در پایان یک روز دیگر از خشونت‌های مصر که ده‌ها کشته بر جای گذاشت روی داد.

ده‌ها هزار نفر از حامیان مرسی روز جمعه در راه‌پیمایی موسوم به  روز خشم  بر ضد ارتش و دولت دست‌نشانده مصر شرکت کردند.

نیروهای امنیتی مصر و مخالفان اخوان المسلمین روز جمعه به سوی هواداران محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور منتخب این کشور آتش گشودند و بیش از ۱۰۰ نفر از آنان را کشتند و صدها نفر دیگر را نیز مجروح کردند.

اخوان المسلمین ضمن محکوم کردن کشتارهای روز جمعه گفت، رهبران کودتا عقل خود را از دست داده‌اند  و فاقد هر گونه ارزش‌های اخلاقی هستند.

این گروه افزود کودتای نظامی علیه مرسی نتیجه‌ای معکوس داشته و اکنون زمان آن فرا رسیده است که رهبران کودتا این حقیقت را بپذیرند.

بر اساس گزارش‌ها، دست‌کم ۵۰ نفر روز جمعه در میدان رامسس قاهره کشته و صدها نفر نیز مجروح شدند، نیروهای دولتی در شهرهای دمیاط، اسماعیلیه و شهرهای دیگر نیز شماری از تظاهر‌کنندگان مخالف کودتا را کشتند، دولت مصر از کشته شدن چند نیروی پولیس در این درگیری‌ها خبرداد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *