بیش از ۶۵ زندانی آشوب‌گر پلچرخی به زندان بگرام منتقل شد

مقامات زندان پلچرخی در مصاحبه ای با رسانه گفته اند که ده هاتن از زندانیان آشوبگر این زندان را به بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی انتقال داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید آقا اندرابی، معاون زندان پلچرخی در مصاحبه با رسانه ها گفته است شماری از از زندانیان را که باعث شورش در زندان پلچرخی شده بودند  به زندان بگرام انتقال داده اند.

به گفته  انداربی به تعداد ۷۰ زندانی  را به دلیل ایجاد هرج و مرج، برهم زدن آرامش زندان  و زندانیان و گروگان گیری شماری از زندانیان؛ به بزرگترین پایگاه آمریکایی ها به زندان بگرام انتقال داده اند.

بر اساس گزارش ها قبل از این نیز شماری از زندانیان پلچرخی که برخی از مقامات حکومتی شمار آنها را بیش از ۴۰۰۰ گفته بودند اما برخی ها شمارآنها را بالغ بر ۸۰۰۰   گفته اند  به دلیل کمبود امکانات و عدم رسیدگی وبه شکایات این زندانیان برای چندین روز متوالی دست به اعتصاب غذایی زده بودند که یک تعداد شان به دلیل وخیم شدن اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شدند.

در همین حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروهی تروریستی طالب در واکنش به این اقدام و عدم رسیدگی به خواسته های زندانیان گفته است رسیدگی به خواسته ها ومشکلات زندانیان یکی از وظایف صلیب سرخ در افغانستان است و باید رسیدگی کند.

قابل یادآوری است که سخنگوی تروریستان طالب با هشدار به سازمان صلیب سرخ گفته است در صورت عدم رسیدگی به زندانیان طالب در زندان های کشور توافق امنیتی میان این گروه و این سازمان ملغا خواهد شد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *