بیانیه ریاست اجرایی در ارتباط با حماسه ۲۴ حوت مردم هرات

ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، حماسه تاریخی بیست و چهارم حوت هرات در سال ۱۳۵۷ را یکی ازشورانگیزترین خیزشها وحرکت های مردمی علیه نظام کمونیستی خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این روز، خشم مقدس ملت مسلمان افغانستان علیه حاکمان ستمگروابسته به بیگانه شعله ورگردید واعتراض آنها برضد باند های سیاه خلق وپرچم به اوج رسید.

بیست وچهارم حوت در حالی که هزاران تن از شهروندان قهرمان هرات بیرق های ملی را بردوش خود حمل می کردند، درصفوف فشرده و منظم با دستهای خالی به مصاف دشمن تا دندان مسلح شتافته، توپ وتانگ و ابزارهای جنگی آن را به سخره گرفتند و با سردادن شعارهای انقلابی خشم و انزار خود را از اعمال ننگین و جنایتکارانه مزدوران سر سپرده مسکو ابراز داشتند.

در بیانیه ریاست اجرایی حکومت آمده است اگرچه در این حماسه خونین، شمار زیادی از مردان، زنان، جوانان و حتی اطفال مردم هرات به خاک و خون افتادند و خون سرخشان سرکها و کوچه های شهر را گلگون ساخت اما این قیام مردمی و خون های جوشان شهروندان مظلوم و بی دفاع این خطه باستانی بنیاد ستم را به لرزه در آورد.

بیست و چهارم حوت هرات، به یک خاطره جاودانی و به یک فصل درخشان تاریخ انقلاب اسلامی افغانستان تبدیل گردیده است. یاد جانباختگان این حماسه ملی تا ابد در دلهای مردم افغانستان زنده است و این حماسه پر شور برای نسل های متوالی این سرزمین ستودنی و الهام بخش خواهد بود.

ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان خاطره قهرمانی و شجاعت مردم هرات و به ویژه شهامت و مردانگی مبارزان جانباخته بیست وچهارم حوت را گرامی می دارد و از بارگاه حق برای جانباختگان این قیام مردمی، فردوس برین وبرای خانواده های داغدار شان اجر و پاداش معنوی عظیم درخواست می نماید.

در این بیانیه تاکید شده که دولت افغانستان به حیث نتیجه و محصول جانفشانی ها ومجاهدت های بزرگ ملت افغانستان که برای حفاظت از ازرشهای ملی و دینی قربانی های فراوان داده اند، خود را مکلف و متعهد می داند تا برای حفاظت از آزادی واستقلال کشور و دفاع از عزت و نوامیس ملی همچنان استوار و خلل ناپذیر گام بردارد و ازخون پاک شهیدان مردم شریف پاسداری نماید.

Author

About Author