بن سلمان یکبار دیگر متهم به قتل خاشقچی شد

در فایل صوتی ای که پس از مرگ جمال خاشقچی بدست آمده است، هرچند نام فرد مشخصی گرفته نشده؛ اما ولیعهد عربستان متهم شماره یک این پرونده است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، نیوریارک تایمز، به نقل از سه منبع که فایل صوتی قتل خاشقچی را شنیده اند؛ آورده است که لحظاتی پس از کشتن این روزنامه نگار، «ماهر عبدالعزیز مطرب» که یکی از اعضای تیم ۱۸ نفره ترور بوده به ریاض تماس گرفته و میگوید «به رئیست که (احتمالا محمد بن سلمان) بگو ماموریت انجام شد».

در این گزارش آمده است که این فایل صوتی یکی از قویترین مدارک در زمینه قتل خاشقچی است و توسط «جینا هاسپل» رئیس سازمان سیا نیز شنیده به دست داشتن قطعی محمد بن سلمان اشاره نشده؛ اما مقامات اطلاعاتی امریکا میگویند  منظور از «رئیس» در این فایل صوتی اشاره به ولیعهد عربستان سعودی است.

در عین حال مقامات اطلاعاتی ترکیه نیز گفته اند که فایل صوتی دلالت محض به  مقصر بودن محمد بن سلمان نمی کند؛ اما شواهدی برای غیرقابل انکار برای بی گناهی وی نیز وجود ندارد.

این در حالی است که نخست وزیر کانادا دیروز اعلام کرد فایل صوتی مربوط به قتل خاشقی را شنیده؛ اما فرانسه گفته است این فایل به دست آنها نرسیده و امریکا نیز در خصوص دریافت این فایل صوتی سکوت اختیار کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *