غنی: با افراد مسلح غیر‎مسئول برخورد جدی و قانونی خواهد شد

محمد اشرف غنی، رئیس‎جمهور گفته است که با افراد مسلح غیرمسئول در کشور برخورد جدی و قانونی می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  براساس گزارشها شماری از افراد مسلح غیر‎مسئول، جوانان کم سن «زیر ۱۸ سال» را باخود دارند.

آقای غنی در دیدار با هیات بررسی موجودیت جوانان کم سن (زیر ۱۸ سال) در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفته است که حضور بچه کم سن با افراد مسلح غیر مسئول یک موضوع بسیار حساس است و باید به صورت دقیق بررسی گردد.

وی با تاکید گفت که هیات بررسی باید یافته‎های خویش را به طور واضح و جامع ترتیب و یکجا با پیشنهادات از طریق کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‎ها و مردم شریک سازند.

رئیس‎جمهور کشور خاطرنشان کرد که با افراد مسلح غیر‎مسئول برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود که ارگان‎های امنیتی و دفاعی کشور به منظور شنیدن شکایات و نظریات مردم در این خصوص، در هر مرکز و اداره امنیتی و دفاعی یک شماره خاص تلفنی را ایجاد کنند، تا مردم بتوانند به سهولت تماس بگیرند و شکایات و نظریات شان را شریک سازند.

همچنین «محمد‎یونس» هوتک مشاور ریاست‎جمهوری و رئیس هیات بررسی موجودیت جوانان کم سن در صفوف نیروهای امنیتی کشورگفت: به منظور بررسی موجودیت جوانان زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور  به ۳۴ ولایت کشور سفر کرده اند.

آقای هوتک گفت: در جریان بررسی‎ها در تمام ولایات در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، فردی را پیدا نکردند که سن قانونی خود را تکمیل نکرده باشد.

وی افزود: شماری از افراد مسلح غیر‎مسئول، جوانان کم سن را باخود دارند، که آنان منسوبین نیروهای امنیتی ودفاعی کشور نیستند.

او خاطرنشان کرد که هیات موظف، مرکز تعلیمی پولیس و حوزه‎های امنیتی شهر کابل را نیز بخاطر موجودیت جوانان کم سن مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *