باشندگان ننگرهار؛ نگران سقوط این ولایت بدست طالبان

باشنده گان ولایت ننگرهار میگویند اگر دولت علیه ناامنی ها در این ولایت  اقدام جدی نکند ولایت ننگرهار نیز مانند سایر ولایات سقوط خواهد کرد آنها گفته اند که گروه های تروریستی در این اواخر حملات شان را در اکثرمناطق این ولایت شدت بخشیده است که  اوضاع جاری باشندگان این ولایت را نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شهروندان ولایت ننگرهار با نگرانی  از حملات تهاجمی گروه های تروریستی  به ادارات دولتی ، آتش زدن مکاتب ، حملات انتحاری ، سر بریدن، کشتن علمای دین، کودکان، و قاچاق مواد مخدر گفته اند اوضاع امنیتی ولایت ننگرهار به ویژه شهر جلال آباد وخیم تر شده است.

به گفته وی به دلیل نا امنی های اخیر در این ولایت یک تعداد پوهنتون ها و مکاتب بسته شده و کارکنان دولتی و غیری دولتی وضعیت بدی را تجربه میکنند.

باشندگان ولایت ننگرهار میگویند اگر دولت مرکزی تدابیر را برای ناامنی ها در این ولایت روی دست نگیرد بدون شک این ولایت نیز هم مانند ولایتهای دیگر سقوط خواهد کرد .

در همین حال، فرید خان ، سخنگوی فرماندهی پولیس ننگرهار با تائید این خبر که ناامنی ها درشهر جلال آباد  افزایش یافته است به خبرگزاری خاورمیانه گفت ما برای کنترول کردن وضعیت امنیتی شهر جلال آباد تدابیر و پلانهای ویژه داریم، این یک گپ واضیح است که دشمنان کشور ما میخواهد که با انجام حملات تروریستی مردم را ترور کنند.

به گفته وی نیروهای امنیتی عملیات های ویژه ای را زیر دست دارند که با راه اندازی این عملیات ها به هیچکس اجازه نخواهند داد تا امنیت ولایت ننگرهار را مختل کنند.

فرید خان افزود در این اواخر کنترول امنیت شهر جلال آباد از پولیس ملی به اردو ملی محول شده است که تا هنوز نتایج خوبی داده است.

درعین حال مسوول مطبوعاتی فرماندهی ولایت ننگرهار افزود از مرکز نیز نیروهای ویژه ای  به خاطر تامین امنیت شهر جلال آباد وارد این ولایت شده است که در حال حاضر در مناطق مختلف مصروف راه اندازی عملیات ها هستند، و این نیروها همچنان مکلف هستند موترهای شیشه سیاه و موتر های بی اسناد که در شهر گشت و گزار میکنند را به قانون تسلیم کند.

ننگرهار یکی از ولایت های شرقی هم مرز با پاکستان میباشد در حال حاضر در بیشتر ولسوالی های این ولایت گروه تروریستی داعش فعالیت گسترده دارند که روند عادی زندگی مردم در این ولایت  را مختل کرده است ضمن این در این اواخر حملات تحاجمی گروه های تروریستی در شهر جلال آباد شدت گرفته است باشندگان این ولایت از اوضاع جاری ابراز نگرانی کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *