باریدن سنگین برف در فاریاب خسارات و تلفات سنگینی بر جا گذاشت

مقام ها در ولایت فاریاب از وارد شدن تلفات و خسارات سنگینی در برف باری های اخیر به باشنده گان این ولایت خبر می دهند.

جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در نتیجه سردی هوا و فرو ریختن سقف منازل درین ولایت ۲۶ تن بشمول زنان و کودکان جان باخته و ۹ تن دیگر جراحت برداشته اند و حدود ۵۰۰ منزل مسکونی بگونه قسمی و کلی متضرر گردیده است.

به گفته آقای بیدار، بر اساس معلومات ابتدایی نزدیک به ۲۰هزار مواشی تلف شده و ۷هزار مواشی دیگر همراه با ۳۰ نفر چوپان در کوه های این ولایت لادرک هستند و تلاش ها برای ردیابی آنان آغاز شده است.

سخنگوی والی فاریاب می گوید، این تلفات و خسارات بر باشنده گان شهر میمنه، ولسوالی های اندخوی،خواجه سبزپوش، بلچراغ، دولت آباد، پشتونکوت و گرزیوان وارد شده است و بیشترین خسارات و تلفات از ولسوالی بلچراغ گزارش شده است.

این مقام دولتی می گوید، بخاطر رسیده گی برای آسیب دیده گان کمیته اضطرار ولایت فاریاب آماده گی های لازم را روی دست گرفته اند و قرار است به زودترین فرصت مواد خوراکی و پول نقد برای این خانواده ها توزیع گردد.

بر اساس تازه ترین گزارش از ولسوالی کوهستان این ولایت در اثر فرو ریختن سقف یک منزل مسکونی ۳ طفل یک خانواده جان باخته و ۴ تن دیگر بشمول پدر و مادر این خانواده جراحت برداشته اند.

برف باری های سنگین در دو روز اخیر در ولایت های شمالی باعث قطع شدن برق و جریان آب نیز شده و ضخامت آن تا حدود ۸۰ سانتی متر گزارش شده است.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *