ایجاد اصلاحات در نظام و کمیسیون‌های انتخاباتی رضایت بخش است

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان، امروز چهارشنبه در دیدار با «تدامیچی یماما تو» نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در افغانستان، گفت:ایجاد اصلاحات در نظام و کمیسیون‌های انتخاباتی را رضایت بخش دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پروسه گفتگوهای صلح با مخالفان مسلح دولت، وضعیت مهاجرین و بی‌جا شدگان افغان در داخل و خارج از کشور و روند اصلاحات انتخاباتی از موضوعات اصلی مورد بحث در این دیدار بود.

آقای عبدالله با ابراز امتنان از همکاری‌های سازمان ملل متحد با دولت و مردم افغانستان، تامین صلح و ثبات در کشور را از اولویت‌های اصلی رهبری حکومت وحدت ملی عنوان نمود.

وی تاکید کرد که منظور از تامین صلح در افغانستان، صلحی است که در آن، قانون اساسی و سایر قوانین نافذه در کشور مورد احترام و به ارزش‌ها، دست‌آوردها و خواست‌های مردم افغانستان ارج گذاشته شود.

رئیس اجرائی کشور همچنان حمایت جامعه جهانی و به‌ویژه کشورهای منطقه از روند گفتگوهای صلح و خاتمه دادن به حمایت از گروه‌های تروریستی توسط برخی از کشورها را لازمه موفقیت تلاش‌ها برای ختم جنگ و تامین صلح در کشور عنوان نمود.

چالش‌هایی که مهاجرین افغان در کشورهای همسایه، منطقه و جهان با آن رو به رو هستند و مشکلاتی که دامن‌گیر بی‌جا شدگان داخلی در کشور است، مساله دیگری بود که رئیس اجرائی به آن پرداخت و از آن به عنوان یکی از چالش‌های اصلی فرا راه حکومت وحدت ملی یاد نمود.

وی راه برون رفت از این تنگ‌نا را در دوام و گسترش همکاری‌های جامعه جهانی٬ به ویژه سازمان ملل متحد دانست.

همچنین عبدالله عبدالله در حالی‌که کوشش های حکومت در راستای ایجاد اصلاحات در نظام و کمیسیون‌های انتخاباتی را رضایت بخش عنوان کرد ولی به دوام تلاش‌ها و فراگیر شدن اصلاحات تاکید نمود و افزود، برای جلب اعتماد مردم به انتخابات، آوردن اصلاحات یک امر ضروری و غیر قابل اجتناب می‌باشد.

درهمین‌حال «تدامیچی یماما تو» نمایندۀ خاص سرمنشی ملل متحد در افغانستان، از تلاش‌هایی که حکومت وحدت ملی در عرصه‌های مختلف به ویژه تامین امنیت و مقابله با تروریسم، روند گفتگوهای صلح و اصلاحات انتخاباتی انجام داده است، قدردانی نمود و به دوام حمایت‌ها از مردم و دولت افغانستان تاکید نمود.

وی ثبات و صلح در افغانستان را به نفع کشورهای منطقه و جهان عنوان نمود و علاوه کردکه آنان از برنامه‌ها و تلاش‌های دولت افغانستان حمایت می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *