ایتلاف ملی برای نجات افغانستان اعلام موجودیت کرد

“ایتلاف بزرگ ملی ” افغانستان امروز پنج شنبه(۴ اسد) طی یک مراسم در کابل رسما اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این ایتلاف بزرگ ملی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری و رهبر جزب جنبش، محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت و شخصیت های ملی و شخصیت های با نفوذ و مقامات حکومتی شکل گرفته است.

عطا محمد نور در سخنرانی اش در این مراسم بیان داشت  هیچ چیزی در کشور خواست مردم نیست؛ تبعیضات قومی به بالاترین حدش رسیده، امنیت امروز در کشور یک چالش است، فقر بیداد می‌کند

او خطاب به حکومت گفت که اگر دولت قبول دارد که فقر،ناامنی و تبعیضات قومی در کشور بیداد می کنند باید در برابر احزاب سیاسی، جامعه مدنی و شخصیت‌ها و چهره‌های ملی کشور زانو زده آن ها را با هم وصل کند.

نور گفت در صورت که حکومت به خواسته های مردم توجه نکند کشور به سوی یک نابسامانی و خودکامگی خواهد رفت که  تقاص آن را مردم پرداخت خواهد کرد و در هر گوشه و کنار کشوری پرچم های به نام هر قوم بلند خواهد شد که به نفع کشور نیست.

از سوی دیگر نور خطاب به جامعه جهانی گفت که استقلالیت اش را در افغانستان حفظ کرده و نقش پل ارتباطی بین افغانستان و کشور های جهان را بازی کنند.

در همین حال محمد محقق گفت که حزب ایتلاف انعکاس دهنده صدای تمامی اقشار مردم افغانستان است و در این حزب تمام اقوام افغانستان اشتراک دارند.

او بیان داشت ه هدف از شکل گرفتن این ایتلاف ایجاد وحدت ملی پر کردند خلا ها ایجاد شده است و جامعه جهانی نباید نگران باشد.

از طرف دیگر انورحق احدی رییس حزب جبهه ای نوین افغانستان حکومت افغانستان را ناکام خواند و بیان داشت که دولت در تامین امنیت شهروندان ناکام بوده است.

این در حالی است که ایتلاف ملی برای نجات افغانستان چندی پیش از ترکیه به رهبری جنرال دوستم، محمد محقق و عظا محمد نور شکل گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *