اول جدی، آغاز ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری

کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ اول جدی سال ۱۳۹۷ را روز آغاز ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در تقویم تازه ارائه شده ۱۲ روز برای ثبت نام نامزدان تعیین شده است که امروز (۲۶قوس) از سوی کمیسیون ارائه شد.

در این تقویم آمده است که فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۱۸ جدی اعلام شده و فهرست نهایی نیز بعد از نزدیک به دو ماه و در تاریخ ۵ حوت در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

همچنین شهروندانی که موفق نشده بودند برای انتخابات مجلس نماینده گان ثبت نام کنند، می توانند از تاریخ ۲۰ جدی تا ۴ دلو به مراکز ثبت نام حضور یافته و ثبت نام کنند.

در عین حال، عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات اظهار داشت که نتیجه ابتدایی انتخابات مجلس نماینده گان از ولایت های باقی مانده نیز به زودی اعلام می شود.

به گفته وی، افرادی که به اساس مدارک و شواهد از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات شاکی اند نیز می توانند قبل از اعلام نتایج نهایی به نهادهای عدلی و قضایی مراجعه کنند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات بیان داشت که آنان تلاش می کنند تا رضایت همه در مورد نتایج انتخابات فراهم شود.

از سویی هم صیاد اظهار داشت که روند بازشماری آرای انتخاباتی در آن تعداد از مراکز انتخاباتی در حوزه کابل که شکایت وجود داشت به پایان رسیده و به زودی نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی کابل و سه ولایت دیگر اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی با انتخابات ریاست جمهوری همزمان برگزار می شود و بودجه عملیاتی و آمادگی تخنیکی برای انتخابات ولایت غزنی گرفته شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات، امروز نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نماینده گان در ولایت های هرات، قندهار، هلمند و کندز را اعلام کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *