اولین کنفرانس سخنگویان ارشد حکومت درکابل برگزار شد

مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برای نخستین بار کنفرانس ارتباطات سخنگویان ارشد را به هدف هماهنگی و نحوه انتقال بهتر  اطلاعات و معلومات در کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این کنفرانس دو روز باحضور سخنگویان ارشدحکومت اعم از وزارت خانه ها، ولایات و ادارات مستقل غیر دولتی در مرزک رسانه های حکومت برگزارشده است.

صفت الله صافی سرپرست مرکز رسانه های حکومت در بیانیه افتتاحیه این کنفرانس اظهار داشت که کنفرانس” ارتباطات سخنگویان ارشد” به هدف هماهنگی هر چه بهتر و بیشتر بین سخنگویان ارشد حکومت برگزار شده است.

آقای صافی افزود که کنفرانس دو روزه که به هدف هماهنگی نزدیک میان سخنگویان و رسانه ها و بلند بردن ظرفیت مسلکی سخنگویان حکومت برگزار شده، اطلاع رسانی سریع، دقیق، موثر و به موقع به رسانه های ملی و بین المللی از موضوعاتی است که دراین کنفرانس روی آن بحث خواهد شد.

همچنین تورن جنرال محمد ظاهر عظیمی سخنگوی وزرات دفاع ملی پیرامون اهمیت نقش اطلاع رسانی دقیق و موثر اطلاع رسانی صحبت کرد و اظهار داشت: ” به همان اندازه که جنگ گرم می تواند نقش مهم در تقویت اعتماد مردم داشته باشد؛ به همان اندازه اطلاع رسانی خوب از دستاوردها نیز می تواند موثر باشد”….

آقای عظیمی تصریح نمود که مخالفین دولت با اقدام حمله های غیرموثر، تنها به دنبال این هستند  که چند ساعتی توجه رسانه ها را به خود جلب نمایند، ولی اطلاع رسانی دقیق و موثر از دستاوردهای دولت می تواند تبلیغات منفی و کاذب مخالفین را خنثا و نگرانی های مردم از آینده را رفع نماید.

در همین حال؛ لطف الله مشعل مسئول جنگ روانی ریاست عمومی امنیت ملی کشور نیز بر این باور است که مخالفین در تلاش اند تا با راه اندازی تبلیغات منفی علیه دولت و نیروهای امنیتی، روحیه مردم افغانستان را تضعیف سازند.

آقای مشعل که روی موضوع ویژه گی های سخنگوی و سخنگویی مسلکی صحبت داشتند، تاکید می کند که مخالفین هم از طریق روش های سنتی، از مساجد و منابر در روزهای دینی و ملی و هم از طریق روشهای جدید، با استفاده از شبکه های اینترنتی و فیسبوکی در تلاش ترویج تبلیغات شان می باشند.

در کنفرانس دو روزه ارتباطات سخنگویان ارشد حکومت که با حضور سخنگویان وزارت خانه ها، ولایات مسئولین مطبوعات و رسانه های آزاد، فرماندهای پولیس دایر شده است تعدادی از سخنگویان ومقامات آیساف نیز حضور دارند.

قرار است امروز (چهارشنبه)  در این کنفرانس، بحث های بیشتری روی شیوه ها و نحوه هماهنگی های بیشتر میان سخنگویان و روری مشکلات رسانه های آزاد بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *