انعکاس ازتحولات سوریه در اندیشه های جهانی

خبرگزاری خاورمیانه، به خاطر حساسیت بحران سوریه سر تیتر معتبرترین خبرگزاری ها و موضع گیری رهبران جهان را در قبال سوریه گچین کرده است.

دولت آلمان در بیانیه ای اعلام کرده است آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مدعی شدند سوریه نباید به خاطر حمله شیمیایی بدون مجازات بماند.

روزنامه اسرائیلی معاریو پیش بینی کرد حمله هوایی آمریکا به سوریه از امشب آغاز شود. ودولت اسرائیل سخت در تکافوی پیشگیری از حملات  تلافی جویانه محور لبنان سوریه و ایران است .

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: شمار زیادی از نمایندگان پارلمان انگلیس با حمله به سوریه مخالفند اما احتمال مداخله زمینی ترکیه در سوریه وجود دارد.

بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است اکثریت مردم فرانسه مخالف پیوستن کشورشان به هرگونه اقدام نظامی در سوریه هستند.

بشار اسد در نشستی با اعضای نظام سوریه تاکید کرد: ما از این جنگ سربلند بیرون خواهیم آمد.

عدنان منصور وزیر خارجه لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش اجازه نخواهد داد از حریم هوایی اش برای انجام حملات علیه کشور همسایه ، سوریه استفاده شود.

دولت اکوادور روز چهارشنبه مخالفت شدید خود را با هرگونه حمله نظامی احتمالی به سوریه توسط کشورهای خارجی ابراز داشت.

رئیس جمهور امریکا در گفتگو با شبکه پی بی اس مدعی شد که مخالفان مسلح سوریه دارای سلاح شیمیایی نیستند و افزود: ما گزینه‌هایی را مد نظر داریم که گزینه نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

وانگ یی وزیر خارجه چین تاکید کرد : گزینه دیپلماسی تنها راهکار برای حل بحران سوریه است و ورود نظامی به این کشور تنها اوضاع منطقه را متشنج خواهد کرد.

حمدین صباحی رهبر جریان ملی گرای مصر تأکید کرد که هیچ گونه دشمنی با سوریه پذیرفتنی نیست.

 منابع خبری به نقل از داود احمد اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کردند آنکارا  امروز  نیروهای نظامی خود را به حال آماده باش درآورد و تدابیر لازم را برای دفاع از شهروندان خود در صورت اقدام نظامی خارجی در سوریه اتخاذ کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که سوریه خط قر مز ماست.

پوتین ریس جمهور روسیه:  اجازه اصابت یک فروند موشک را به خاک سوریه نخواهم داد .

جین پساکی” سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: با توجه به موضع روسیه، انتظار اقدامی از شورای امنیت سازمان ملل نیست و آمریکا به رایزنی برای اقدام مناسب علیه سوریه ادامه خواهد داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل  از تخلیه مخزن های آمونیاک در خلیج حیفا در پی تهدیدات سوریه خبر داد.

پایگاه اینترنتی اسرانیلی “ولاه” پیش بینی کرد آمریکا تا زمانی که بازرسان سازمان ملل در سوریه حضور دارند، به این کشور حمله نخواهد کرد.

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات دولت این کشور تاکید کرد ارتباط قطعی در مورد ارتباط بشار اسد رئیس جمهور سوریه با حمله شیمیایی وجود ندارد.

جان بینر” رئیس مجلس نمایندگان امریکا از باراک اوباما رئیس جمهور امریکا خواست شخصا توجیهات اقدام نظامی احتمالی در سوریه را برای کنگره و مردم آمریکا ارائه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *