انتقاد کمیسیون های انتخاباتی از عملکرد یکدیگر

نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز طی کنفرانس خبری گفت: برای کمیسیون شکایات انتخاباتی شفافیت و تامین عدالت در بررسی شکایات درج شده مهمتر از فرصتی است که در تقویم انتخاباتی داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حالی که کمیسیون مستقل انتخابات با انتقاد از کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته است که این نهاد مطابق تقویم انتخاباتی عمل نکرده است؛ اما سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که اعلام نتیجه بررسی شکایات ها به وقت کافی ضرورت دارد.

آقای محسنی ضمن تاکید بر رعایت اصل بی طرفی این کمیسیون گفت که شفافیت در رسیدگی شکایات در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کمیسیون شکایات انتخاباتی تا فردا فیصله نهایی به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده و اعلام نتایج نهایی به عهده کمیسیون انتخابات می باشد.

آقای محسنی تصریح کرد:  ما طی ۶ روز در جریان جلسه علنی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، حدود ۹۰۰ مورد شکایت را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین آقای محسنی از تمام تحلیل گرانی که در رسانه ها به تحلیل می پردازند خواست که مطابق قانون تحلیل شان را انجام داده و ذهن عامه را مغشوش نسازند.

آقای محسنی ضمن انتقاد از کمیسیون انتخابات گفت:  کمیسیون انتخابات در بسیاری از موارد کم کاری داشته. از جمله اعلام احتمال رفتن انتخابات به دور دوم قبل از اعلام نتایج نهایی انتخابات نقض صریح قانون اساسی است.

این اظهارات در حالی از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی مطرح می شود که چندی قبل مسوولان کمیسیون انتخابات از احتمال بسیار قوی رفتن انتخابات به دور دوم خبر داده بودند.

گفته می شود که تا سه روز دیگر، نتایج نهایی انتخابات اعلام می گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *