انتقاد اوباما از توهین به مسلمانان

bn30اوباما در اخرین نطق سالانه خود در کنگره از سخنان نامزدهای جمهوری خواه بر ضد مسلمانان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، با انتقاد از اظهارات نامزدهای حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر ضد مسلمانان، منتقدانش را متهم کرد که ندانسته به داعش خدمت می کنند.

اوباما در آخرین نطق سالانه خود به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره گفت، اینکه گفته می‌‌شود ایالات متحده در حال زوال اقتصادی است یا در حال تضعیف در صحنه بین‌المللی است، یک توهم است.

اوباما در انتقادی صریح از اظهارات دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت، توهین به مسلمانان به ایالات متحده آسیب می‌زند و خیانت به هویت این کشور است.

وی در بخشی از سخنانش که با تشویق اعضای مجلس نمایندگان همراه شد گفت: وقتی سیاستمداران به مسلمانان توهین می کنند… این (صحبت ها) موجب امن‌تر شدن ما نمی‌شود. وی ادامه داد: این کار کاملا اشتباه است. این کار جایگاه ما را در انظار جهانیان تنزل می‌بخشد. این حرف‌ها موجب می‌شود دستیابی به اهداف‌مان دشوارتر شود.

رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا همچنین گفت: منتقدان با مقایسه کردن مبارزه با داعش با جنگ جهانی سوم، ندانسته به داعش خدمت می‌کنند. وی در عین حال اذعان کرد که داعش و القاعده تهدیدی مستقیم برای مردم آمریکا تلقی می‌‌شوند.

این اظهارات اوباما ظاهرا در پاسخ به انتقادات از استراتژی اوباما در مبارزه با داعش بیان شده است. جمهوری‌خواهان استراتژی رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال داعش را ناکافی توصیف کرده‌اند.

اوباما در سخنرانی شب گذشته خود به موضوع ملوانان آمریکایی که به صورت غیرقانونی وارد آبهای داخلی ایران شده بودند و توسط سپاه پاسداران ایران بازداشت شده‌اند هیچ اشاره‌ای نکرد. کاخ سفید انتظار دارد وضعیت پیش آمده به سرعت حل و فصل شود.

آخرین نطق سالانه اوباما، یکی از معدود فرصت‌های باقیمانده اوباما برای جلب توجه میلیون‌ها آمریکایی قبل از انتخابات ماه نوامبر ریاست‌جمهوری آمریکا بود. رئیس‌جمهوری جدید آمریکا جنوری سال آینده قدرت را در دست خواهد گرفت.

Author

About Author