انتخابات پارلمانی در سوریه

1037920729انتخابات پارلمانی سوریه امروز (چهارشنبه) در میان رقابت شدید میان بیش از ۳۰۰۰ نامزد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراکز رأی گیری از ساعت هفت صبح به روی مردم سوریه گشوده شده است تا نمایندگان خود را از میان ۳۵۰۰ کاندیدا برای دومین مجلس قانون گذاری انتخاب کنند.

بنا به گفته کمیته عالی انتخابات سوریه، ۷۳۰۰ مرکز رأی‌دهی تدارک دیده شده است تا ۲۵۰ کرسی پارلمان با رأی مردم مشخص شود.

این دومین انتخاباتی پارلمانی است که از بعد شروع بحران در سال ۲۰۱۱ برگزار می‌شود. برگزاری انتخابات در زمانی صورت می‌گیرد که فردا (پنج شنبه) هیأت مذاکره کننده سوری برای مذاکرات غیر مستقیم با معارضان به ژنو خواهد رفت. مذاکراتی که در آن معارضان بر برکناری بی قید و شرط بشار اسد تأکید می‌کنند اما دولت سوریه می‌گوید همه چیز باید از صندوق‌های رأی و به وسیله رأی مردم مشخص نشود. بنابراین برگزاری این انتخابات در این برهه پیام دیپلماتیک بسیار قوی برای کشورها و گروههای معارض دارد.

به همین دلیل، معارضان از مدت‌ها پیش سعی در نا مشروع جلوه دادن و تحریم انتخابات کرده‌اند و «جرج صبرا» عضو ارشد مذاکره کننده معارضان سوریه، این انتخابات را مسخره و نمادین توصیف کرده است.

اما دولت سوریه و کشورهای همسو با آن همچون روسیه اعلام کرده‌اند که این انتخابات بر اساس قانون اساسی منتخب مردم انجام می‌گیرد. انتخاباتی که بر اساس تعدد احزاب برگزار می‌شود.

Author

About Author