ضعف وحدت شورشیان طالب، نوید خوش نظامیان افغان

4C17F12E-DC4C-4824-AD6C-445633D2F0B8_cx1_cy7_cw84_w900_r1_s_r1لوی درستیز اردوی ملی می گوید که شورشیان طالب از لحاظ وحدت و فرماندهی مرکزی دچار ضعف شده اند و این نوید خوش برای نظامیان افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قدم شاه شهیم، در نشست خبری امروز (۲۵حمل) در کابل اظهار داشت که شورشیان طالب در نظر داشتند در مناطقی از کشور پایگاه ایجاد کنند که در این کار موفق نبودند.

شهیم اظهار داشت که شورشیان حالا یک مرکز واحد، وحدت و فرماندهی مشخص ندارند و از این ناحیه با ضعف روبرو شدند که این امر نوید خوش برای نیروهای امنیتی است.

وی تصریح کرد که پیش از این، هر اعلامیه و خبرنامه شورشیان از یک مرکز مشخص در پاکستان نشر و پخش می شد که این کار حالا از یک شورا صورت می گیرد که ثابت کننده عدم وحدت و فرماندهی شورشیان طالب را دارد.

رییس ستاد ارتش در عین حال به ادامه راکت پراگنی های نظامیان پاکستان به خاک افغانستان اشاره کرده و اظهار داشت که این موضوع از مراجع دیپلماتیک و نظامی در حال پیگیری است.

شهیم از پاکستان به عنوان یک همسایه خوب یاد نکرده و افزود که پاکستان همسایه خوب افغانستان نیست و بارها راکت پراگنی این کشور در ولایت های مرزی کشور از جمله کنر صورت گرفته است.

وی همچنین اظهار داشت که مرکز شورشیان طالب عملآ در پاکستان موجود است و آن گروه جلسات شان را در اسلام آباد برگزار می کنند.

در حالی که شورشیان طالب از روز گذشته عملیات خود به نام «عمری» را آغاز کرده اند؛ اما لوی درستیز اردوی ملی تاکید کرد :«اعلام جنگ و عملیات عمری یک پروپاگند بوده و طالبان مرکزیت خود را نیز از دست داده اند.

به باور وی، ممکن است در سال جاری ناامنی ها ادامه یابند؛ اما این ناامنی ها باعث سقوط یک ولسوالی یا ولایت نخواهد شد.

بر اساس اظهارت منبع، مناطقی که در معرض خطر قرار دارند، در ماه های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و تدابیر لازم برای امنیت آنها گرفته شده است.

شهیم با اشاره به عملیات شفق اظهار داشت که این عملیات از تاریخ ۲ حمل ماه جاری آغاز شده و برای یکسال ادامه خواهد یافت و هم اکنون در ۱۵ ولایت کشور تطبیق شده و جریان دارد.

لوی درستیز اردوی ملی در مورد فعالیت های داعش گفت که این گروه تروریستی در ولایت ننگرهار حضور فیزیکی ضعیفی دارد و در دیگر نقاط کشور سرکوب شده است.

Author

About Author