امید کابل به پابرجایی حکومت ترکیه

0,,18110866_303,00رئیس جمهور غنی ضمن ابراز نگرانی از کودتای نظامی ترکیه، اظهار امید کرد که حکومت فعلی ترکیه پابرجا بماند و مردم ترکیه در فضای آرام زنده گی کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی در پیامی، کودتا و نظامی گری را مانع اصلی در راه مردم سالاری، ثبات و توسعه دانسته است.

در این پیام آمده است که :«دولت جمهوری اسلامی افغانستان جریانات جاری در ترکیه را بادقت تمام دنبال می کند و به این باور است که مردم و حکومت افغانستان تجربه های تلخ کودتاها را در خاطره و اذهان خود داشته و نظام های بر آمده از آرای مردم را موثرترین شیوه برای انتقال قدرت به شکل مسالمت آمیز می دانند.»

رئیس جمهور غنی در این پیام از تلاش کودتا در ترکیه ابراز نگرانی کرده و امید دارد که حکومت بر آمده از آرای مردم پابر جا بماند تا مردم ترکیه در سلامتی و فضای آرام، زندگی شانرا ادامه دهند.

گفتنی است که بامداد امروز (۲۶سرطان) ارتش ترکیه در اقدامی همه جانبه دست به کودتای نظامی علیه دولت رجب طیب اردوغان زد که از شدت این کودتا به همکاری مردم کاسته شده و بخش های زیادی از ترکیه از کنترول کودتاچیان بیرون شده است.

Author

About Author