امضای قرارداد امنیتی و اقتصادی والی کندز با شورای امنیت و کابینه

12650580_1025039297557190_1431993915_n

والی جدید کندز با شورای امنیت ملی و کابینه حکومت و تحت نظارت مستقیم رئیس جمهور، قراردادهای امنیتی و اقتصادی امضا می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان می گوید که این قراردادها را مورد بررسی و نظارت قرار خواهد داد.

رئیس جمهور غنی این اقدام تازه را در دیدار با والی جدید، بزرگان، علما و متنفذین ولایت کندز اعلام کرده و اظهار داشت که این قراردادها مربوط به تمام والی های کشور می شود.

به گفته وی، تعیین والی جدید می تواند گام اساسی در تطبیق برنامه های حکومت است که باید شورای امنیت ملی قرارداد امنیتی و با کابینه قرارداد اقتصادی امضا کند.

رئیس جمهور تصریح کرد که نظارت از این قراردادها مسوولیت وی بوده؛ اما ارائه گزارش در مورد عملکرد آن، مسوولیت مردم است .

با این حال، نماینده گان کندز خواست و پیشنهادات شان را در مورد مشکلات امنیتی ولایت شان، شکستن محاصره آن، ازدیاد هماهنگی میان نیروهای دفاعی و امنیتی کشور و حل مشکلات دهاقین، مالداران، سرمایه گذاران و تاجران مطرح کردند.

اما در مقابل رئیس جمهور عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت بغلان را برای شکستن محاصره ولایت کندز مهم خوانده و اظهار داشت که دیشب نیروهای خاص به ولایت بغلان رفته و برای پاکسازی منطقه از وجود دشمن عملیات موفقانه انجام می دهند.

همچنین آقای غنی افزود که تلاش ها برای تجهیز و تقویت فرقه ولایت کندز و زون پولیس آن ولایت جریان دارد و برای میدان هوایی کندز امکانات مالی فراهم شده که امور ساختمانی آن توسط کندک انجنیری وزارت دفاع ملی انجام می شود.

این در حالی است که کندز اولین شهری بود که توسط طالبان سقوط داده شد و گفته می شود که بعد از سقوط و بازپس گیری این شهر توسط نیروهای امنیتی، مشکلات مردم کندز به کلی حل نشده و آنها با مشکلات عمده در تمام بخش ها روبرو هستند که تا حال اقدام جدی از سوی حکومت نیز برای حل این مشکلات روی دست گرفته نشده است.

Author

About Author