امضای تفاهمنامه کمک به ۷۶۰ هزار بیجاشده و عودت کننده در کشور

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان جمهوری اسلامی افغانستان و اداره «WFP» سازمان ملل متحد تفاهمنامه‌ی را بمنظور کمک  به ۷۶۰ هزار بیجاشده گان داخلی و عودت کننده به کشور امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تفاهمنامه امروز یکشنبه (۱۶ عقرب) میان «سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین و «میک لورنتزن» رئیس عمومی و نماینده برنامه غذایی جهان سازمان ملل ( WFP ) در افغانستان، امضا شد.

این تفاهمنامه بمنظور کمک های زمستانی برای بیش از ۷۰۰ هزار نفر بیجا شده داخلی و عودت کننده و فعال نمودن سیستم بایومتریک به امضا رسیده است.

وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان در جریان امضای این تفاهمنامه ضمن قدردانی از کمک های WFP گفت که قرار است اداره WFP در زمستان پیشرو برای ۴۰۰ هزار نفر بیجا شده و ۳۶۰ هزار نفر عودت کننده داوطلب دارای مدرک و بدون مدرک کمک رسانی نماید.

وی افزود که برای ایجاد شفافیت در این پروسه، سیستم بایومتریک را باهمکاری IOM به کار میگیرد.

همچنان وی گفت: قرار است مطابق این تفاهمنامه اداره WFP پروژه های انکشافی مرتبط با مهاجرین را با وزارت امور مهاجرین هماهنگ نموده و با این وزارت همکاری نماید.

استفاده از سیستم بایومتریک برای ثبت و راجستر بیجا شدگان و عودت کنندگان قرار است از روز سه شنبه ۱۷ عقرب در ولایت ننگرهار توسط ریاست مهاجرین آن ولایت با حضور نمایندگان ادارات IOM و WFP آغاز  گردد.

رئیس اداره WFP هنگام امضای تفاهمنامه ضمن تشکر از وزارت امور مهاجرین تعهد به همکاری های دوامدار این اداره با وزارت امور مهاجرین نمود .

این در حالیست که چخانسور سخنگوی ریاست جمهوری امروز اعلام کرد که بیش از ۹۵ هزار خانواده در اثر جنگ های داخلی بیجا شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *