امریکا در پی نابودی مقاومت اسلامی است

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید امریکا با حمله نظامی به سوریه قصد دارد ائتلاف میان اعضای جبهه مقاومت اسلامی در خاورمیانه را هم بشکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اریک دریستر، موسس پایگاه اینترنتی “استاپ امپریالیسم” میگوید: اتحاد و ائتلافی که بین دولت نوری المالکی (نخست وزیر عراق) و دولت بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) و گروه حزب‌الله در لبنان وجود دارد یک مقاومت بسیار قدرتمند و جبهه‌ای قوی در برابر نفوذ و سلطه‌جویی امریکا، ناتو و اسرائیل در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

دریستر افزود : پس بخشی از این راهبرد بلندمدت از آن زمان در نابودی نفوذ ایران در منطقه با تجزیه ائتلاف شیعی موجود خلاصه شده است و سوریه در همه این موارد یکی از ارکان اصلی به شمار می‌رود.

اوباما روز شنبه (۹ سنبله) گفت درصدد دریافت مجوز کنگره برای حمله به سوریه است چرا که واشنگتن نمی‌تواند نسبت به آنچه که حمله شیمیایی به مناطقی از سوریه خوانده شد “بی‌اعتنا باشد.”

فراخوان برای اقدام نظامی بر ضد سوریه پس از آن شدت گرفت که نیروهای مخالف مورد حمایت خارج دولت بشار اسد را به حمله شیمیایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان در حومه دمشق در ۲۱ آگوست متهم کردند.

این تحلیلگر سیاسی در پایان خاطرنشان کرد :بنابراین وقتی ما به جنگ سوریه و منافع امریکا می‌نگریم می‌بینیم که یک منفعت بسیار ساده در آن وجود دارد: حفظ برتری و نفوذ امر یکا در خاورمیانه با محروم کردن ایرانیان از یک متحد کلیدی و تجزیه منطقه به بهترین وجهی که آنها قادر به انجام آن هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *