نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

امریکا۳۰۰میلیون دالر در بخش کشاورزی در افغانستان کمک می کند

کشاورزیاداره توسعه‌ای ایالات متحده امریکا در نظر دارد که ۳۰۰ میلیون دالر را در بخش توسعه کشاورزی و دامداری در افغانستان هزینه کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هیربی سمیت رئیس نهاد توسعه ای ایالات متحده امریکا در کابل گفت که که این پول در چارچوب برنامه توسعه کشاورزی و دامداری منطقه ای در افغانستان هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد که اداره توسعه‌ای امریکا برای تمویل برنامه توسعه کشاورزی و دامداری منطقه‌ای با وزارت زراعت و آبیاری افغانستان همکار است و تلاش می کند برای رُشد اقتصاد و کشاورزی و ظرفیت سازی در این بخش‌ها کار نماید.

افزایش ظرفیت ذخایر استراتیژیک غله در کشور،  رشد کشاورزی؛ بازرگانی و بازاریابی برای فرآروده‌های کشاورز،  بلند بردن مهارت‌های زنان کشاورز و سهیم ساختن آنان در روند کشت، پروسس و بسته بندی فرآورده‌ها، اصلاحات در قوانین کشاورزی و زمینه سازی سرمایه‌گذاری‌های مشترک دولتی و خصوصی در بخش‌های پروسس و بسته‌بندی فرآورده‌ها از جمله برنامه‌هایی هستند که از کمک‌های تازه نهاد توسعه‌ای ایالات متحده امریکا در ۲۱ ولایت جنوب، شمال و غرب کشور تا چهارسال آینده عملی خواهد شد.

درهمین حال مسئولان وزارت زراعت و آبیاری میگویند که این پول در چهار سال آینده در توسعه کشاورزی، افزایش فرآوردهها و دامداری در کشور هزینه خواهد شد.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت و آبیاری کشور گفت: این پول از سال آینده در بخش‌های مهم از جمله افزایش غله و بازاریابی برای فرآورده‌های کشاورزی در کشور هزینه می شود.

Author

خروج از نسخه موبایل