امتیازات پولیس ملی و محلی یکسان می شود

کنفرانس ویدیویی با شورای ولایتی 16 ثور 1395 (2)محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به اعضای شورای های ولایتی گفته است امتیازات که به پولیس ملی افغانستان داده می شود به پولیس محلی “حربکی ها” نیز داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور غنی با روسا و اعضای شورای ولایتی تمام ولایات کشور از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد.

آقای غنی گفت به اعضای شورای های ولایتی گفت که امتیازات که برای پولیس ملی داده می شود، به پولیس محلی نیز داده خواهد شد و قرار است برای ۱۶۵۰۰ سرباز پولیس محلی اعاشه گرم نیز در نظر گرفته شود.

این کنفرانس ویدیویی با حضور داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان و شماری از وزرای کابینه انجام و ابتدا نادر یما سرپرست ریاست مستقل ارگان های محل در مورد مشکلات شورا های ولایتی صحبت کرد.

همچنین روسای شورای ولایتی هلمند، قندوز، بغلان، بدخشان، فاریاب، سرپل، غزنی، میدان وردک، کاپیسا، بادغیس، غور، نورستان، لغمان، کنر و ارزگان بالترتیب صحبت کردند و همه یکصدا حمایت شانرا از حکومت وحدت ملی، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و سخنرانی رئیس جمهور در شورای ملی، ابراز داشتند.

آنان خواست ها و پیشنهادات شانرا در رابطه به ازدیاد تشکیل نیروهای امنیتی و دفاعی، تکمیل پروژه های ناتمام، اعمار مکاتب، استخدام افراد شایسته در بست های خالی، ساخت سرک های حلقوی، حضور قضات در ولسوالی ها، رعایت اصل مکافات و مجازات، ساخت تعمیر برای ولسوالی ها و شورا های ولایتی، تامین امنیت و اعطای امتیازات لازم به اعضای شورا های ولایتی، مطرح نمودند.

با این حال رئیس جمهور از تلاش های اعضای شورا های ولایتی بخاطر حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و بسیج مردم، تشکری کرد و گفت: دیدگاه واضح شما در راستای مبارزه با فساد و بهبود حکومتداری خوب، نقطه امیدواری است.

محمد اشرف غنی، تاثرات عمیق خود را بخاطر وقوع سیلات ها در فیروز کوه ابراز داشت و خاطر نشان کرد که کمک ها به هرات منتقل گردیده و از آنجا بزودی به غور فرستاده می شود و قرار است کمیته اضطرار یک نشست فوق العاده را بخاطر کمک به سیلاب زده های فیروز کوه، برگزار کند.

آقای غنی در مورد عملیات شفق گفت که عملیات مذکور سرتاسری است و دستآورد های آن محسوس می باشد و امسال در عرصه امنیتی ابتکار به دست نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بوده و مشکلات آنان در بخش امکانات درحال حل شدن است.

وی از پیلوت ها، کماندو ها، و نیروهای امنیت ملی که با دقت خاص وظایف شانرا انجام می دهند، تشکری کرد.

رئیس جمهورکشور گفت که هماهنگی در سطح مرکز به صورت اساسی تغییر کرده و اراده جدی برای کار وجود دارد و همچنان توجه ما به ولایات نیز به صورت جدی متمرکز است و بودجه آنان به اساس زون ها و ولایات تخصیص داده می شود.

او خاطر نشان کرد که باید معلومات میان وزارت خانه ها و شورا های ولایتی به صورت منسجم شریک ساخته شود و توجه اصلی ما روی ده ولایتی است که در محرومیت بیشتر به سر می برند و بخش عمده مشکلات میراث گذشته است که باید حل گردد.

رئیس جمهور افزود که برای تعمیر شفاخانه و میدان هوایی قندوز تعهد وجود دارد و عملی می گردد.

رئیس جمهور غنی در مورد اشتغال گفت که یک برنامه مهم کاریابی از سوی وزارت انکشاف دهات زیر کار است که بزودی اعلام می شود.

محمد اشرف غنی گفت که به منظور ایجاد شفافیت، معلومات تمام قرارداد ها در سطح ولایات در دسترس ژورنالیستان و اعضای شورا های ولایتی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور در این ویدیو کنفرانس گفت که ارزیابی در مورد معاونان ولایات و همچنان روسای ولایات صورت گرفته است و در سال آینده تمرکز ما روی ولسوالی ها خواهد بود و مشکلات تعمیر ولسوالی ها و شورا های ولایتی و امیتازات اعضای شورای های ولایتی حل خواهد شد.

Author

About Author