آمار دقیقی از تعداد نیروهای امنیتی افغانستان وجود ندارد

نیروهایبازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرده است که مقامات واشنگتن و کابل آمار دقیقی از تعداد نیروهای امنیتی افغان و توانایی آنها برای دفاع از کشورشان ندارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در گزارش سیگار آمده است که اطلاعات در مورد تعداد کل نیروهای امنیت ملی افغانستان مقامات کابل و واشنگتن را با مشکل مواجه کرده است.

اداره بازرس کل امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در آخرین گزارش خود به کنگره این کشور اعلام کرد که

مقامات واشنگتن و کابل آمار دقیقی از تعداد نیروهای امنیتی افغان و همچنین توانایی آنها برای دفاع از کشورشان ندارند که این شامل پولیس و واحدهای نظامی می‌باشد.

وب سایت خبری «بریت بارت» امریکا نوشت: «جان سپکو» بازرس کل امریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرده است: سال‌هاست که تعداد مجاز نیروی امنیت ملی ۳۵۲ هزار نظامی و پولیس است.

در گزارش آمده است که توان فعلی و گزارش‌ شده نیروی امنیت ملی به هدف مورد نظر رسیده است اما مسئله اینجاست که هرگز این تعداد کامل نشده‌ است.

سپکو ادامه داد: معضل بزرگتر این است که در ارزیابی‌ها آشکار شد امریکا و افغانستان هیچ کدام در مورد تعداد سرباز و پولیس‌های افغان آمار دقیقی ندارند و اینکه چه تعداد از آنها در حال انجام وظیفه می‌باشند یا توانایی عملیاتی بودن آنها مشخص باشد.

همچنین بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان چندی پیش دوباره از برنامه فعلی واشنگتن مبنی بر خروج تدریجی نیروهای امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

در این گزارش آمده بود که کاهش تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان نیروهای امنیتی افغان را با «شکافی در زمینه توانایی این نیروها» مواجه خواهد کرد که موفقیت تلاش‌های بازسازی در این کشور را با خطر مواجه می‌کند.

Author

About Author