افغانستان و ترکیه روی برداشتن تهدیدات منطقوی تاکید کرد

محمدحنیف اتمرمشاور امنیت ملی کشور روز پنجشنبه (۵ اسد) با “سادات اونال” معین وزارت امورخارجه ترکیه در کابل دیدار کرد و در باره روابط دوجانبه و توسعه همکاری های منطقوی صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مشاور امنیت ملی کشور در این دیدار ترکیه و افغانستان را دو کشور دوست و برادر خواند و افزود: همکاری های ترکیه در سکتور امنیتی و اقتصادی با افغانستان مهم است.

آقای اتمر گفت که خدمات منسوبین قوای امنیتی ترکیه برای مردم افغانستان قابل قدر بوده و سمبول بارز دوستی میان هردو کشور می باشد.

همچنین سادات اونال معین وزارت امور خارجه ترکیه گفت که افغانستان و ترکیه روابط عمیق و ارزش های مشترک کلتوری و مدنی دارند، وی به نمایندگی از کشورش اطمینان داد که در تامین صلح و ثبات در افغانستان از هیچگونه همکاری دریغ نخواهند کرد.

هردو طرف روی بلند بردن کیفیت آموزشی مکاتب افغان ترک و مدیریت سازنده آن نیز صحبت کردند و دراین بخش ایجاد برنامه های علمی مشترک را مهم دانستند.

معین وزارت امورخارجه ترکیه از فعالیت ها و ابتکارات پروسه کابل به رهبری افغان ها حمایت کرد و این چنین ساختارها را درجهت امنیت وثبات منطقه مهم پنداشت.

همچنین هردو طرف برای از میان برداشتن تهدیدات منطقوی به همکاری میان دولت ها به سطح بلند تأکید کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *