افغانستان در تلاش احداث خط آهن از واخان الی هرات

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان می گوید که مذاکرات در مورد احیای دهیلز واخان با جانب چین جریان دارد  و در نظر داریم تا با احداث خط آهن از واخان الی هرات، آسیای مرکزی را با چین وصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای غنی این مطلب را در دیدار با شماری از بزرگان ولایت بدخشان شام روز دوشنبه در ارگ ریاست جمهوری بیان کرد.

در این دیدار نمایندگان ولایت بدخشان، خواستهای مردم آن ولایت در بخش های مختلف از جمله تامین امنیت، تقرر کدر های مسلکی در ادارات دولتی، احیای راه ابریشم، اعمار بند برق کوکچه و رهایی معادن از دست مافیا، ارایه کردند.

رییس جمهور غنی پس از خواستها و پیشنهادات مردم ولایت بدخشان گفته است که مذاکرات در مورد احیای دهیلز واخان با جانب چین جریان دارد  و در نظر دارد تا با احداث خط آهن از واخان الی هرات، آسیای مرکزی را با چین وصل کند.

رییس جمهور با اشاره بر اینکه انسجام آب نقطه اساسی کار حکومت است، هیاتی را به منظور بررسی بند کوکچه تشکیل داده است.

آقای غنی، در مورد معادن لاجورد ولایت بدخشان گفته که برای نخستین بار دولت قادر گردید تا محصولات گمرکی را از معادن لاجورد اخذ نماید.

رییس جمهور در رابطه به بهبود وضعیت امنیتی ولایت بدخشان نیز گفته است که در زمینه کنترل سرحدات ولایت بدخشان، افغانستان مشترکاً با کشور های چین و تاجکستان همکاری خواهند کرد.

Author

About Author