اعتراض معارضه ی اردن به خرید سهام گروه روتانا توسط پادشاه اردن

indexنگرانی ها از واکنش شدید حکومت اردن با اظهارات جدید لیث شبیلات از رهبران بارز معارضه ی این کشور که تفکراتی نزدیک به اخوان المسلمین دارد، افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبیلات در یادداشتی که در صفحه ی شخصی خود در فیس بوک منتشر کرده است، انتقادات شدیدی را متوجه عبدالله بن حسین پادشاه اردن نمود.

در قسمتی از این یادداشت آمده است: «تنها در عرض چهار ماه گذشته قیمت ارزاق در اردن با افزایش تورم ۱۵ درصدی مواجه شده است، بی قانونی در کشور و اظهارات خصمانه ی وزارت کشور علیه احزاب و فعالان سیاسی تشدید می شود. چرا در چنین شرایطی پادشاه به جای رسیدگی به وضعیت داخلی به دنبال خرید ۳۷ درصد از سهام گروه روتانا است؟».

وی در اشاره به رسوایی اخلاقی عبدالله دوم با هند حریری، دختر نخست وزیر سابق لبنان و روابط خانواده ی حریری با ولید بن طلال افزود: «خرید سهام شرکت فردی چون ولید بن طلال، بیکاری یا تورم را در اردن حل می کند؟ مصلحت اردن در اختصاص یافتن بودجه ی دولتی کشور برای شرکت رسانه ای و موسیقی که سال هاست اخلاق جوانان اردنی را هدف قرار داده در چیست؟ این داستان های رمانتیک افراد دربار است که بر منافع مردم اردن پیشی گرفته است».

اظهارات لیث شبیلات در حالی منتشر می شود که پادشاه اردن در سال ۲۰۱۰ به داشتن رابطه ی جنسی با هند حریری دختر میلیاردر نخست وزیر سابق لبنان متهم شد. دیری نپایید منابع نزدیک به دربار اردن از فروپاشی ازدواج عبدالله دوم و رانیا ملکه ی اردن خبر دادند، مسئله ای که علیرغم میانجیگری عائشه بنت حسین خواهر پادشاه و فیصله داده شدن آن به پایان رابطه ی میان هند حریری و پادشاه اردن منتهی نشد.

بدین ترتیب با خرید ۳۷ درصدی سهام گروه روتانا، پس از روپرت مرداک پایه گذار نیوز کورپوریشن، پادشاه اردن دومین شریک اقتصادی ولید بن طلال در امور رسانه ای به شمار می آید.

Author

About Author