استقبال وزیر داخله از افتتاح بند «دوستی افغان- هند» سلما

SONY DSC

SONY DSC
SONY DSC

تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان با انتشار یک پیام گشایش بند دوستی افغانستان – هند «سلما» را نمادی از همکاری و دوستی صادقانه هند به افغانستان خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «بند دوستی افغانستان – هند» قبل از ظهر امروز شنبه توسط «محمد اشرف غنی» و « نریندرا مودی» صداعظم هند در ولسوالی چشت شریف ولایت هرات به بهربرداری سپرده شد.

CkGEggtWsAAF_UN وزیر امور داخله کشور به نمایندگی از رهبری وزارت امور داخله و نیروهای پولیس ملی، گشایش بند برق سلما را به تمامی مردم افغانستان تبریک گفته و خاطر نشان کرد که بند سلما که از کمک های بلاعوض کشور دوست هندوستان ساخته شده و ده ها هزار خانواده را از نعمت برق و آب بهرمند خواهد ساخت، یکی از بزرگ ترین پروژه های زیر بنایی در کشور به شمار می رود.

وی در این پیام خود تاکید کرد که بند سلما در عین حال نمادی از همکاری و دوستی صادقانه هند و افغانستان به شمار می رود و می تواند به تعمیق بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور کمک کند که بدون شک از این لحاظ نیز این پروژه از اهمیت راهبردی برخوردار است.

آقای جاهد، از نیروهای پولیس ملی و اردوی ملی کشور بخاطر تلاش های خستگی ناپذیر شان در امر تامین امنیت پروژه بند سلما نیز سپاسگزاری کرد.

وی گفت: نیرو های امنیتی و دفاعی کشور در چند سال پسین با دادن قربانی و با قامت استوار از این پروژه ملی محافظت کردند و در برابر هر نوع تلاش دشمن برای ممانعت از تکمیل این پروژه سینه سپر کردند تا این که امروز مردم افغانستان شاهد گشایش این بند بزرگ هستند.

آقای جاهد می گوید به امید روزی که مردم افغانستان شاهد پیشرفت های بیشتری در عرصه اقتصادی بوده و بساط جنگ و نا امنی از کشور برچیده شود.

Author

About Author