ارزیابی وزارت دفاع و اعضای شورای ملی از وضعیت امنیتی در کشور

12819284_976428832393902_5065843626867035514_oمقامات عالیرتبه در وزارت دفاع ملی در یک نشست مشترک با اعضای شورای ملی، وضعیت امنیتی کشور را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “محمد معصوم ستانکزی” سرپرست وزارت دفاع ملی و “قدم شاه شهیم” لوی درستیز قوای مسلح وضعیت امنیتی کشور را در نشستی با اعضای کمیسیون های دفاعی و امنیت داخلی ولسی جرگه و اعضای کمیسیون دفاعی و امنیت داخلی مشرانو جرگه در مقر وزارت دفاعی ملی ارزیابی کرد.

نخست سرپرست وزارت دفاع ملی در مورد تهدیدات امنیتی در کشور به اعضای شورای ملی معلومات داد و گفت که یک ارزیابی دقیق از وضعیت امنیتی افغانستان توسط ارگانهای امنیتی کشور و ادارۀ مستقل ارگانهای محل صورت گرفته است که در روشنایی آن نیرو های ملی دفاعی وامنیتی افغانستان تدابیر جدی اتخاذ نموده اند.

وی گفت که شبکه های تروریستی بین المللی، تحت حمایت مخالفین مسلح، تلاش دارند تا در افغانستان فعالیت های شان را گسترش دهند ولی نیرو های ملی دفاعی و امنیتی افغانستان، آنها را نخواهند گذاشت تا به اهداف شوم شان برسند.

او افزود که برای تقویۀ نیرو های ملی دفاعی و امنیتی افغانستان فرصت های خوبی فراهم گردیده است.

به گفته وی امروز علما، رهبران جهادی، اعضای شورای ملی و مردم به یک صدا از نیرو های امنیتی دفاع می کنند و جامعۀ جهانی در چارچوب موافقتنامه های امنیتی از نیرو های امنیتی افغانستان حمایت می کنند.

سرپرست وزارت دفاع ملی از آمادگی های نظامی دولت افغانستان به اعضای شورای ملی معلومات ارایه نموده گفت که در جریان زمستان سال گذشته وزارت دفاع ملی به تعبیۀ قوت ها پرداخت و تنها در ولایت هلمند چهار کندک که هر کندک متشکل از ۷۰۰ سرباز می باشد دوباره آموزش دیده اند و در محلات مختلف آن ولایت مستقر شده اند.

همچنان ۱۰۰۰ تن از سربازان اردوی ملی افغانستان جهت بهبود وضعیت در ولایت ارزگان مستقر شده اند.

همچنین “شایسته باز نصیر” رییس کمیسیون دفاعی ولسی جرگه از تدابیر اتخاذ شدۀ وزارت دفاع ملی برای تامین صلح و امنیت در افغانستان ستایش نمود و گفت که اعضای شورای ملی افغانستان در کنار اردو و دیگر نیرو های قهرمان افغانستان خواهند بود.

وی گفت که ولسی جرگه خواهان همکاری نزدیک با وزارت دفاع ملی است و می خواهد که طبق یک پلان مشترک در بهبود وضعیت امنیتی افغانستان تلاش نماید.

مقامات عالیرتبۀ وزارت دفاع ملی و اعضای کمیسیون های سه گانۀ دفاعی و امنیتی ولسی جرگه و مشرانو جرگه موافقه نمودند تا در بخش بهبود امنیت تلاش هایشان را در چارچوب یک برنامۀ منسجم تنظیم نموده و مشترکاً با وزارت دفاع ملی در بهبود امنیت تلاش نمایند.

Author

About Author