ارتش ملی افغانستان از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند

A7A655DC-1E96-4F26-B6EA-7B4DB843D458_mw1024_s_nمقامات وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کردند که از نیروهای آموز دیده ارتش ملی کشور از فردا شنبه (۲۱ حمل) از هواپیماهای بدون سرنشین علیه شورشیان طالب و گروه های مسلح ضد دولت رسما استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نخستین مرکز نظارتی و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین روز گذشته در پایگاه نظامی قول اردوی ۲۱۵ میوند در ولسوالی شورابک هلمند در اختیار نظامیان افغان قرار گرفت.

این مرکز که قبلا توسط نیروهای خارجی اداره می شد دارای شش فروند هواپیمای بدون سرنشین است که به اختیار مقامات وزارت دفاع ملی کشور گذاشته شده است و قرار است به زودی شش فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر در سایر قول اردوی های کشور نیز فعال گردد.

تورن محمد تراب عاجز، مربی در بخش پروازهای هواپیمای بدون سرنشین در ولایت هلمند می گوبد که فرماندهان نظامی با استفاده از این مرکز تمام تحرکات را نظارت خواهند کرد.

به گفته وی، انان با استفاده از این پایگاه قادر خواهند شد که دوست را از دشمن تفکیک کنند و از تلفات غیر نظامیان جلوگیری نمایند.

گفتنی است که در حال حاضر ۲۰ تن از افسران ارتش ملی در بخش مدیریت و به پرواز در آوردن هواپیماهای بدون سرنشین در ولایت بلخ تحت اموزش مربیان داخلی و خارجی هستند.

Author

About Author