ادعای تازه؛ خاندان آل سعود در قتل خاشقچی دست دارد

یک روزنامه ترکی، جزئیات تازه ای در باره قتل روزنامه نگار عربستانی منتشر کرد که گفته میشود وی از سوی محافظان شخصی ولیعهد عربستان به قتل رسیده و پس از آن جسد وی قطعه قطعه شده است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه گزارش داده است که یک گروه از محافظان «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان پس از کشتن و مثله کردن «جمال خاشقچی»، ترکیه را ترک کرده و پس از آن گروه دیگر وارد مرحله نابودسازی آثار جرم شده اند.

این روزنامه وابسته به مقامات ارشد ترکیه، آورده است که خاشقچی پس از آنکه وارد قنسولگری عربستان در شهر استانبول شد، دیگر بازنگشت و قنسول عربستان نیز تا کنون پاسخ مناسبی به گفته های مردم ارائه نکرده و ادعا کرده که کمره های ساختمان قنسولگری در روز حادثه غیرفعال بوده است.
در همین حال روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که دولت ترکیه اسناد تصویری و صوتی ای را در دست دارد که نشان میدهد این روزنامه نگار اول شکنجه شده بعدا به قتل رسیده است.

این روزنامه افزوده است دولت ترکیه این اسناد را در اختیار امریکا قرار داده؛ اما واشنگتن تاکنون واکنش جدی در این خصوص نشان نداده است.

ظاهرا معلوم میشود که ترامپ با داشتن روابط حسنه با عربستان سعودی قصد محکومیت احتمالی این جنایت را ندارد.

«جمال خاشقچی» خبرنگار ۵۹ ساله تبعه عربستان که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، چند روز پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواجش به ساختمان قنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و از آن زمان به بعد اطلاعی از وی در دست نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *