نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

ابلاغیه قوماندانی گارنیزیون کابل در باره تظاهرات و گردهمایی ها

قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل با انتشار ابلاغیه از شهروندان کابل خواست است که در تظاهرات و گردهمایی ها قانون اجتماعات را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گارنیزیون کابل اعلام کرد که طبق ماده دوم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات و ماده سی و ششم قانون اساسی، راه اندازی اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از جمله حقوق اساسی شهروندان بوده و دولت در تأمین این حقوق و مساعد ساختن شرایط بهتر استفاده از حق اجتماعات و تظاهرات خود را مکلف می‌داند.

براساس ابلاغیه گارنیزیون کابل در تظاهرات و اعتصابات اخیر در کابل موارد که در قوانین نافذه کشور تسجیل یافته است رعایت نگردید، که باعث خسارات فراوان جانی و مالی شد.

در ابلاغیه تاکید شده است طوریکه راه اندازی اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از جمله حقوق اساسی شهروندان است ولی زمانیکه استفاده ازین حق با مسدود شدن راه ها و متوقف شدن فعالیت های اقتصادی سبب سلب و آسیب رسانیدن به حقوق سایر شهروندان گردد، هیچ نوع توجیه قانونی نداشته برعکس در مغایرت با قوانین و حقوق شهروندان قرار دارد.

در ادامه ابلاغیه گفته شده که دشمنان سفاک مردم افغانستان در صدد اند تا امنیت و آرامش مردم ما را با اجرای هر نوع عمل تروریستی، که ممکن باشد برهم بزنند و به منظور تحقق این هدف پلید خویش در تلاش اند تا با ایجاد بی اعتمادی میان مردم و حکومت شرایط را برای تحقق امیال شوم و اهداف تروریستی شان مساعد سازند.

قوماندانی گارنیزیون شهروندان کابل تقاضا کرده تا هوشیاری خویش را حفظ نموده و در پروسه تامین امنیت با نیروهای امنیتی شان، که شب و روز در تلاش تامین امنیت و آرامش شهروندان اند، همکار بوده و از آنهای که در تظاهرات شرکت می نمایند مطالبه به عمل می آید که با رعایت قوانین نافذه کشور در حفظ و تامین امن و نظم عامه مکلفیت های شهروندی خویش را ادا نمایند.

گارنیزیون کابل به منظور تامین امنیت بهتر مردم و جلوگیری از بروز بی نظمی و حوادث ناگوار خود را مکلف به تامین امنیت تظاهر کنندگان دانسته و موارد ذیل را ابلاغ می دارد:

۱ – سازمان‌دهندگان اجتماعات، اعتصابات و یا تظاهرات مکلفیت دارند در صورت راه ‌اندازی تظاهرات و اجتماعات مطابق ماده هفتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات، موضوع را از قبل به پولیس اطلاع داده تا نیروهای امنیتی در تفاهم با سازمان دهندگان اجتماعات و تظاهرات تدابیر مؤثر امنیتی مسیر و محلات اجتماعات را تأمین نمایند.

۲- از سازمان ‌دهندگان و اشتراک‌کنندگان توقع به عمل می آید تا با نظرداشت ماده هشتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از نزدیک شدن به ساحات ممنوعه (ریاست‌جمهوری، محلات دیپلوماتیک وزیر محمد اکبرخان، مراکز و تأسیسات نظامی، شفاخانه‌ها، مکاتب، کودکستان‌ها، محلات مهم تجاری و محلات محافظت شده) جلوگیری به عمل آورند.

۳- سازمان‌دهندگان و اشتراک‌کنندگان تظاهرات و اجتماعات با درنظرداشت ماده هفتم و هشتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از حمل سلاح تحت هر عنوان به شمول محافظین امنیتی افراد و اشخاص در جریان اجتماعات و تظاهرات جداً جلوگیری به عمل آورند.

۴- به سازمان دهندگان تظاهرات و اجتماعات ابلاغ می گردد ، که به منظور حفظ امن و نظم عامه و آرامش شهروندان عزیز شهر کابل ضمن رعایت کامل مواد هفتم و هشتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات، مواد دوصدو سی ام، دوصدو سی و نهم، دوصدو چهل ویکم و دوصدو چهل و ششم قانون جزای کشور را نیز از آغاز الی ختم تظاهرات و اجتماعات رعایت نمایند.

۵- با درنظرداشت سطح تهدیدات امنیتی، قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل از سازمان دهندگان تظاهرات و اجتماعات مطالبه به عمل می آورد تا قبل از آغاز تظاهرات در قسمت اتخاذ تدابیر امنیتی با این قوماندانی تفاهم نمایند.

۶- در صورت نقض موارد قانونی، سازمان دهندگان تظاهرات، که هویت آنها نزد ارگانهای امنیتی تثبیت است پاسخگو خواهند بود.

Author

خروج از نسخه موبایل