ابلاغیه قوماندانی گارنیزیون کابل در باره تظاهرات و گردهمایی ها

قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل با انتشار ابلاغیه از شهروندان کابل خواست است که در تظاهرات و گردهمایی ها قانون اجتماعات را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گارنیزیون کابل اعلام کرد که طبق ماده دوم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات و ماده سی و ششم قانون اساسی، راه اندازی اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از جمله حقوق اساسی شهروندان بوده و دولت در تأمین این حقوق و مساعد ساختن شرایط بهتر استفاده از حق اجتماعات و تظاهرات خود را مکلف می‌داند.

براساس ابلاغیه گارنیزیون کابل در تظاهرات و اعتصابات اخیر در کابل موارد که در قوانین نافذه کشور تسجیل یافته است رعایت نگردید، که باعث خسارات فراوان جانی و مالی شد.

در ابلاغیه تاکید شده است طوریکه راه اندازی اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از جمله حقوق اساسی شهروندان است ولی زمانیکه استفاده ازین حق با مسدود شدن راه ها و متوقف شدن فعالیت های اقتصادی سبب سلب و آسیب رسانیدن به حقوق سایر شهروندان گردد، هیچ نوع توجیه قانونی نداشته برعکس در مغایرت با قوانین و حقوق شهروندان قرار دارد.

در ادامه ابلاغیه گفته شده که دشمنان سفاک مردم افغانستان در صدد اند تا امنیت و آرامش مردم ما را با اجرای هر نوع عمل تروریستی، که ممکن باشد برهم بزنند و به منظور تحقق این هدف پلید خویش در تلاش اند تا با ایجاد بی اعتمادی میان مردم و حکومت شرایط را برای تحقق امیال شوم و اهداف تروریستی شان مساعد سازند.

قوماندانی گارنیزیون شهروندان کابل تقاضا کرده تا هوشیاری خویش را حفظ نموده و در پروسه تامین امنیت با نیروهای امنیتی شان، که شب و روز در تلاش تامین امنیت و آرامش شهروندان اند، همکار بوده و از آنهای که در تظاهرات شرکت می نمایند مطالبه به عمل می آید که با رعایت قوانین نافذه کشور در حفظ و تامین امن و نظم عامه مکلفیت های شهروندی خویش را ادا نمایند.

گارنیزیون کابل به منظور تامین امنیت بهتر مردم و جلوگیری از بروز بی نظمی و حوادث ناگوار خود را مکلف به تامین امنیت تظاهر کنندگان دانسته و موارد ذیل را ابلاغ می دارد:

۱ – سازمان‌دهندگان اجتماعات، اعتصابات و یا تظاهرات مکلفیت دارند در صورت راه ‌اندازی تظاهرات و اجتماعات مطابق ماده هفتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات، موضوع را از قبل به پولیس اطلاع داده تا نیروهای امنیتی در تفاهم با سازمان دهندگان اجتماعات و تظاهرات تدابیر مؤثر امنیتی مسیر و محلات اجتماعات را تأمین نمایند.

۲- از سازمان ‌دهندگان و اشتراک‌کنندگان توقع به عمل می آید تا با نظرداشت ماده هشتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از نزدیک شدن به ساحات ممنوعه (ریاست‌جمهوری، محلات دیپلوماتیک وزیر محمد اکبرخان، مراکز و تأسیسات نظامی، شفاخانه‌ها، مکاتب، کودکستان‌ها، محلات مهم تجاری و محلات محافظت شده) جلوگیری به عمل آورند.

۳- سازمان‌دهندگان و اشتراک‌کنندگان تظاهرات و اجتماعات با درنظرداشت ماده هفتم و هشتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات از حمل سلاح تحت هر عنوان به شمول محافظین امنیتی افراد و اشخاص در جریان اجتماعات و تظاهرات جداً جلوگیری به عمل آورند.

۴- به سازمان دهندگان تظاهرات و اجتماعات ابلاغ می گردد ، که به منظور حفظ امن و نظم عامه و آرامش شهروندان عزیز شهر کابل ضمن رعایت کامل مواد هفتم و هشتم قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات، مواد دوصدو سی ام، دوصدو سی و نهم، دوصدو چهل ویکم و دوصدو چهل و ششم قانون جزای کشور را نیز از آغاز الی ختم تظاهرات و اجتماعات رعایت نمایند.

۵- با درنظرداشت سطح تهدیدات امنیتی، قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل از سازمان دهندگان تظاهرات و اجتماعات مطالبه به عمل می آورد تا قبل از آغاز تظاهرات در قسمت اتخاذ تدابیر امنیتی با این قوماندانی تفاهم نمایند.

۶- در صورت نقض موارد قانونی، سازمان دهندگان تظاهرات، که هویت آنها نزد ارگانهای امنیتی تثبیت است پاسخگو خواهند بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *