نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

آیت الله خامنه‌ای: آمریکا و قدرت‌های خارجی، به دنبال ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه هستند

 

آیت الله خامنه‌ای: “آمریکا و قدرت‌های خارجی، به دنبال ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه هستند”.

 

روز چهارشنبه (۱۲میزان) رجب طیب اردوغان با آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران دیدار کرد و در این دیدار روی مسایل مهم خاورمیانه و به ویژه مسألۀ کردستان بحث و گفت‌گو کردند.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه در این دیدار خامنه‌ای رهبر ایران همه پرسی در کردستان عراق را کار آمریکایی‌ها دانسته و اظهار کرد که کشورهای اروپایی و امریکا می‌خواهند یک اسرائیل دیگر بسازند.

در ادامه خامنه‌ای گفته است که “نگاه آمریکا و دولتهای اروپایی به موضوع کردستان با نگاه ایران و ترکیه کاملاً متفاوت است و آمریکا مایل است که همواره یک عامل ایذایی علیه ایران و ترکیه در اختیار داشته باشد، بنابراین به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و مواضع آنها به هیچ‌ وجه نمی‌توان اعتماد کرد”.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گفته است: “ایران و ترکیه باید در مقابله با این حادثه، هر اقدام ممکن را انجام دهند و دولت عراق نیز باید در این قضیه به صورت جدی، تصمیم‌گیری و اقدام کند”.

او همچنین گفته است: “آمریکا و قدرت‌های خارجی، غیرقابل اعتماد و به دنبال ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه هستند”.

در ادامۀ این بحث خامنه‌ای رهبر ایران در مورد نشست آستانه با اردوغان بحث و گفتگو کرده اند؛ خامنه‌ای رهبر ایران با اشاره به نشست آستانه و همکاری ایران و ترکیه  دربارۀ  این مذاکرات گفت: «البته مسألۀ داعش و تکفیری‌ها به این شکل پایان نخواهد یافت و حل این مساله نیازمند برنامۀ بلند مدت و واقعی است».

این در حالی است که رییس جمهوری ایران و رییس جمهوری ترکیه پیش از ملاقات با رهبر ایران گفت‌گوی چند ساعته پشت درهای بسته داشتند.

Author

خروج از نسخه موبایل