آیت الله خامنه‌ای: آمریکا و قدرت‌های خارجی، به دنبال ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه هستند

 

آیت الله خامنه‌ای: “آمریکا و قدرت‌های خارجی، به دنبال ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه هستند”.

 

روز چهارشنبه (۱۲میزان) رجب طیب اردوغان با آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران دیدار کرد و در این دیدار روی مسایل مهم خاورمیانه و به ویژه مسألۀ کردستان بحث و گفت‌گو کردند.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه در این دیدار خامنه‌ای رهبر ایران همه پرسی در کردستان عراق را کار آمریکایی‌ها دانسته و اظهار کرد که کشورهای اروپایی و امریکا می‌خواهند یک اسرائیل دیگر بسازند.

در ادامه خامنه‌ای گفته است که “نگاه آمریکا و دولتهای اروپایی به موضوع کردستان با نگاه ایران و ترکیه کاملاً متفاوت است و آمریکا مایل است که همواره یک عامل ایذایی علیه ایران و ترکیه در اختیار داشته باشد، بنابراین به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و مواضع آنها به هیچ‌ وجه نمی‌توان اعتماد کرد”.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر ایران، آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گفته است: “ایران و ترکیه باید در مقابله با این حادثه، هر اقدام ممکن را انجام دهند و دولت عراق نیز باید در این قضیه به صورت جدی، تصمیم‌گیری و اقدام کند”.

او همچنین گفته است: “آمریکا و قدرت‌های خارجی، غیرقابل اعتماد و به دنبال ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه هستند”.

در ادامۀ این بحث خامنه‌ای رهبر ایران در مورد نشست آستانه با اردوغان بحث و گفتگو کرده اند؛ خامنه‌ای رهبر ایران با اشاره به نشست آستانه و همکاری ایران و ترکیه  دربارۀ  این مذاکرات گفت: «البته مسألۀ داعش و تکفیری‌ها به این شکل پایان نخواهد یافت و حل این مساله نیازمند برنامۀ بلند مدت و واقعی است».

این در حالی است که رییس جمهوری ایران و رییس جمهوری ترکیه پیش از ملاقات با رهبر ایران گفت‌گوی چند ساعته پشت درهای بسته داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *