آمار کشته و زخمی ها در یمن به بیش از ۲۲۰۰ نفر رسید

سازمان ملل متحد اعلام کرد که  در پی حملات جنگنده های عربستان سعودی به یمن، بیش از ۵۰۰ نفر کشته و ۱۷۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از ۹ روز به این طرف حملات جنگنده های سعودی و ائتلاف خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی به یمن جریان داشته است.

والری آموس، مسئول بخش حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده است که در پی تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، ۵۱۹ نفر کشته و ۱۷۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

این مقام سازمان ملل ضمن «ابراز نگرانی شدید» درباره درگیری‌ها در یمن از طرف‌های درگیر در این کشور خواست تا همه تلاش خود برای حمایت از شهروندان یمنی را به کار بگیرند.

از سوی دیگر، ائتلاف مدنی یمن ویژه رصد تجاوزات عربستان در گزارشی درباره جنایت‌های این کشور علیه شهروندان یمنی اعلام کرده که این تجاوزات عمدتا در فرودگاه‌ها، نیروگاه‌های برق و انبارهای مواد غذایی صورت می‌گیرد که همین مساله منجر آوارگی هزاران یمنی شده است.

آقای آموس خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن گفته است: کسانی که در درگیری‌های یمن مشارکت دارند نباید شفاخانه‌ها، مدارس، اردوگاه‌های پناهندگان و آوارگان یمنی و زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار دهند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که تجاوزات سعودی علیه یمن برای نهمین روز متوالی ادامه دارد و تعداد تلفات در یمن بویژه زنان و کودکان افزایش می یابد.

خانم والری آموس روز گفته است که تعداد تلفات در یمن طی دو هفته گذشته و در پی تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن در حال افزایش است و ده‌ها هزار یمنی منازل خود را ترک و بیشتر آنها به سمت جیبوتی و سومالی مهاجرت کردند.

Author

About Author