آمار کشته شده گان زلزله به ۱۱۵ تن رسید

0,,18807776_303,00بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی کمیته رسیده گی به حالات اضطراری، شمار کشته شده گان زلزله دو روز پیش به ۱۱۵ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسوولان کمیته رسیده گی به حالات اضطرار امروز (چهارشنبه ۶ عقرب) به نشست عمومی مجلس نماینده گان دعوت شده بودند.

ویس برمک، وزیر دولت در امور رسیده گی به حوادث و رئیس کمیته حالات اضطرار، در این نشست اظهار داشت که آمار تلفات تا صبح امروز به ۱۱۵ تن رسیده است.

وی با بیان این که میزان خسارات را در سراسر کشور زیاد بیان داشت، افزود که تیم های رسیده گی به حوادث به بیشتر مناطق اعزام شده اند و تنها به ولایت های نورستان و کنر و به دلیل صعب العبور بودن و یا مشکلات جوی، تیم ها به ساحه اعزام نشده اند.

برمک افزود که تیم های رسیده گی به وضعیت خسارت مندان، به زودی و از طریق هوایی به ولایت های نورستان و کنر اعزام می شوند.

در عین حال، منبع اظهار داشت که برخی از کمک های کشورهای بین المللی از جمله کمک ترکمنستان به کشور رسیده و به زودی در اختیار مردم آسیب دیده قرار می گیرد.

این در حالی است که مجلس نماینده گان به وزیر صحت عامه و دیگر اعضای کمیته حالات اضطرار اجازه صحبت کردن و ارائه برنامه های رسیده گی به آسیب دیده گان داده نشد.

زلزله ای با شدت ۷ اعشاریه ۷ ریکتر بخش های زیادی از افغانستان، پاکستان و هند را تکان داد و خسارات مالی برای شماری از مردم نیز برجا گذاشت.

Author

About Author