آشتی و مصالحه دو قوم بعد از ده سال خصومت در غور

خبرگزاری خاورمیانه – غور

دو قوم تحت نام جعفری ها و پارسی ها بعد از چندین سال خصومت و نارضایاتی با پا درمیانی کمیته صلح ولایتی غور آشتی و مصالحه کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قوم جعفری و پارسی ها  از ساکنین اصلی ولسوالی پسابند ولایت غور هستند آنان از ده سال بدینسو برسر موضوعات حقوقی با یک دیگر خصومت داشته اند.

به گفته مقامات محلی غور،  ۱۵ تن از بزرگان این دو قوم صبح روزجمعه با پادرمیانی کمیته صلح ولایتی این ولایت دریک نشست آشتی و مصالحه کردند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غورگفت: در این نشست که با حضور مقامهای محلی و ۱۵ تن ازبزرگان دوقوم جعفری و پارسی ها برگزار شد، به خصومت های ۱۰ ساله آنان پایان داده شد.

وی گفت: این دو قوم که در ولسوالی پسابند غورزندگی میکنند، برسر مسائل حقوقی با یکدیگر دشمنی داشتند و تاکنون چندین مرتبه میان این دو قوم درگیری های مسلحانه صورت گرفته اما کمیته صلح ولایتی غور و ریاست امنیت ملی میان این دو قوم  آشتی کرده اند.

در این نشست با صدور یک قطعه نامه چند ماده ای قرار شد دو قوم برای آمدن آرامش و ثبات و مقابله با مخالفین مسلح، با دولت همکاری کنند.

همچنان مسئولان محلی غور میگویند: بزرگان این دو قوم وعده داده اند که بمنظور پیوستن مخالفین مسلح دولت در ولسوالی پساوند غور به زندگی صلح آمیز  با کمیته صلح ولایتی صلح همکاری می کنند.

اختلافات ودرگیری های قومی و فعالیت بیش از حد افراد مسلح غیرمسئول ازجمله بزرگترین چالشهای دولت در ولایت غور محسوب میگردد .

دراین اواخر مسئولان محلی درغور گفته اند در اثرعوامل مختلف ازجمله تقویت نیروهای امنیتی و همچنان گسترش فعالیت های کمیته صلح ولایتی این ولایت، در صفوف افراد مسلح غیرمسئول کاهش ۵۰ درصدی آمده است و اوضاع امنیتی این ولایت نسبت به گذشته بهبود را نشان میدهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *