آزادسازی “الخالدیه” عراق از چنگ داعش

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که جزیره راهبردی خالدیه را که در ۸۰ کیلومتری غرب بغداد واقع شده از وجود تروریست های داعش پاکسازی کرده و عملیات در این منطقه پایان یافته است.

57326424

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیروهای عراقی اعلام کردند که این منطقه وسیع زراعتی، با کشته شدن ۷۰۰ تروریست داعشی کاملا پاک سازی شده است.

نبرد برای آزاد سازی جزیره الخالدیه (۲۷ روز پیش) با حضور نیروهای الحشدالشعبی و پولیس مرکزی عراق آغاز شد که بخش های مهمی از این منطقه در همان روزهای اول به تصرف نیروهای عراقی درآمد.

منابع امنیتی تلفات گروه تروریستی داعش را در این عملیات بیش از ۷۰۰ کشته اعلام کرده اند که ۵۰۰ تن از اجساد به جا مانده داعشی ها در منطقه شناسایی شده است.

 جزیره خالدیه، منطقه ای سرسبز و زراعتی، بخش بزرگی از شمال خالدیه را که طول آن حدودأ ۴۰ کیلومتر و وسعت آن را ۳۵۰ کیلومتر برآورد می کنند و شامل مناطق البو بالی، البو کنعان، البوعبید، البو شعبان، البوعیثه، الملاحمه و الکرطان است.

جزیره الخالدیه، از نظر نظامی منطقه ای راهبردی تلقی می شود، به ویژه آنکه محلی مناسب برای پنهان شدن گروه های تروریستی است و آنگونه که شنیده می شود، این منطقه از ۲۰۰۳ میلادی، زمان سقوط صدام، عمدتا از کنترل نیروهای دولتی عراق خارج بوده است.

 به گفته هادی العامری دبیرکل سازمان بدر، با آزادی این منطقه، امنیت شهرهای الرمادی، فلوجه و بغداد به طور کامل تامین شده است.

Author

About Author