“شیرین” نماینده افغانستان در جشنواره تئاتر عروسکی

تئاتر شیرین اولین تئاتر عروسکی سایه به نمایندگی از افغانستان و به همت گروه ” میم ” در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران به روی صحنه رفت.

unnamed

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه ” میم ” به سرپرستی کاوه آیریک فیلمساز و کارگردان افغانستانی است که از کابل به تهران امده اند و برای اولین بار در جشنواره تئاتر عروسکی اشتراک می کنند.

کاوه آیریک در مصاحبه با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت : ” شیرین ” اولین تئاتر عروسکی سایه در افغانستان هست و افسانه ی چهل دختران را بیان می کند.در واقع افسانه ی شیرین یک واقعیت تاریخی از نسل کشی هزاره هاست.

وی افزود: شیرین دختری است که در مقابل عبدالرحمن مبارزه می کند و هنگامی که راه گریز ندارد مرگ را بر کنیزی و بردگی ترجیح میدهد.

کاوه آیریک درخصوص اینکه چرا تئاتر سایه را انتخاب کرده گفت: بخاطر آن فضای افسانه ایی که داشت ما به دنبال سبکی بودیم تا بتوانیم آن فضا را به مخاطب برسانیم و مخاطب به خوبی بتواند با آن ارتباط برقرار کند که خوشبختانه موفق هم بودیم چرا که این تئاتر به خوبی توانست حتی با مخاطبین غیر افغانستانی نیز ارتباط برقرار کند و از استقبال خوبی برخوردار شد.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران که از یکم سنبله آغاز شده بود میزبان گروههای نمایش از کشورهای مختلف از جمله روسیه ، هلند، چک ، آلمان ، اوکراین، اسپانیا، لهستان و افغانستان بود.

Author

About Author