نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

کنسرت «ماریا کری» در ۱۰۰کیلومتری شهر مکه به دستور امریکا

اولین کنسرت خواننده زن مطرح امریکایی «ماریا کری» در ۱۰۰کیلومتری شهر مقدس مکه برگزار شد و این خواننده زن هم «خواند» و هم «رقصید».

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این خواننده مطرح امریکایی در اولین کنسرت خود، دو شب پیش در شهرک اقتصادی «ملک عبدالله» در حومه شهر مکه و در حاشیه مسابقات گلف ترانه و آواز خواند و رقصید.

مولوی حبیب الله حسام، از علمای برجسته دینی افغانستان در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت :«سرزمین حرمین یک سرزمینی است که از نگاه دین، شرعیت اسلامی مقدس است و از قرون سابق بوده و از فساد اخلاقی در امان است و تمام تلاش های امت اسلامی باید این باشد که در این سرزمین فساد رخ ندهد».

به گفته وی، برگزاری کنسرت «کری» که امروز در سرزمین مکه رخداده، عمدی و قصدی بوده و برای حرمت شکنی مرزهای شعایر اسلامی است که می خواهند قدسیت شعایر را زیر سوال ببرند و چیزی به عنوان مرکز تجمع امت اسلامی باقی نماند.

حسام معتقد است که «آنها به اشتباه هستند و شکی نیست که این گونه رفتار به صورت مطلق بی حرمتی به شعایر اسلام است».

این عالم دین اظهار داشت که برگزاری کنسرت و رفتارهای اینگونه به صورت کامل تاثیرپذیری از امریکا است و شکی نیست که به دستور امریکا انجام می شود.

به باور وی، قطعا امریکا می خواهد که این مسایل را به عنوان سلطه جهانی سازی خود در گوشه و کنار جهان انجام دهد و می خواهد که کشورها فرهنگ امریکایی داشته باشند و حتی مکه هم از آن بیرون نمانَد و زیر فرهنگ امریکا باشد.

مولوی حسام در اشاره به کارکردهای پیشین آل سعود در مورد اعلام جهاد در افغانستان و امثال آن تصریح کرد «آل سعود در حاکمیت خود صلاحیت عام و تام ندارد، باید دنیای سلطه برایش بگوید، منتظر دستور امریکا است و هرچه امریکا گفت همان را انجام می دهد».

Author

خروج از نسخه موبایل