کشف گور دسته جمعی در میانمار پس از به آتش کشیدن روستاهای مسلمان نشین این کشور

پس از انتشار اخباری در مورد به آتش کشیدن روستاهای روهینگیایی در میانمار، یک گور دسته جمعی در روستاهای ایالت راخین این کشور کشف شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش میانمار ده ها خانه روهینگیایی ها را در ظرف چند روز پس از توافق بازگشت پناهجویان با بنگلادش به آتش کشید، اقدامی که نشان می دهد این توافق صرفا اقدامی برای ‘فریب افکار عمومی’در جهان بوده است.

این نهاد با تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای اعلام کرد که ساختمان های ۴۰ روستا در ماه اکتبر و نوامبر (دوماه اخیر) تخریب شده و این امر سبب افزایش روستاهای نابود شده به ۳۵۴ مورد شده است.این روستاها یا بخشی هایی از آنها از ماه اگوست تاکنون به طور کامل از بین رفته است.

این درحالی است که شبکه خبر آسیا امروز سه شنبه به نقل ازارتش میانمار خبر داد که یک گور دسته جمعی در یکی از روستاهای ایالت راخین میانمار کشف شده و تحقیقات بیشتر در مورد علت وقوع آن آغاز شده است.

ارتش میانمار درحالی این موضوع را مطرح کرده که اعمال خشونت سیستماتیک و گسترده این نیروها به همراه گروههای افراطی بودایی از اگوست سال جاری میلادی علیه اقلیت روهینگیایی در ایالت راخین سبب کشته شدن بیش از یک هزار نفر و آواره و پناهنده شدن بیش از ۶۵۰ هزار نفر دیگر از این مسلمانان به بنگلادش شده است.

بیانیه ارتش در این زمینه که در صفحه فیس بوک ‘مین آنگ هلاینگ ‘ فرمانده کل ارتش میانمار منتشر شده حاکی از آن است که در یک گوردسته جمعی در قبرستان روستای ‘ایندین’ حدود ۵۰ کیلومتری در شمال مرکز راخین ‘سیتوه’ تعداد زیادی از اجساد قربانیان روهینگیایی دفن شده است .

این روستا در منطقه ‘منگداو’ واقع شده است .این محل شاهد اوج درگیری ها و بدترین خشونت ها در دور جدید حملات ارتش علیه روهینگیایی ها بوده است.

سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری ارتش و نیروهای امنیتی میانمار را مسئول نسل کشی و تبعیض نژادی علیه روهینگیایی ها دانستند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *