پاکستان در تلاش حمله انتقام جویانه بر هند

وزیر امور خارجه پاکستان حمله مرگبار جنگنده های هند بر خاک این کشور را تهاجم بر منافع ملی اسلام آباد خوانده و گفت که این حمله بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، «شاه محمود قریشی» در نشست خبری امروز (۷حوت) اظهار داشت «حمله هند بر مناطقی از پاکستان غیر قابل تحمل است و ما برای بررسی هر چه بهتر این مسئله فردا نشست اضطراری با اعضای پارلمان برگزار خواهیم کرد.»

قریشی ادامه داد که با تشکیل کمیته ای تصمیم گرفته شده که به تمام رسانه های جهانی فرصت داده شود تا از این منطقه دیدن کنند تا نقابی که هند میخواهد بر این مسئله بگذارد، برداشته شده و همه بدانند آنچه که دهلی می گوید عکس واقعیت است.

وی اظهار داشت که عربستان سعودی و سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی بر اساس درخواست پاکستان در شهر جده نشستی را پیرامون حمله به کشمیر با حضور «تهمینه جنجوعه» معاون وزیر خارجه پاکستان برگزار کرده است.

این مقام پاکستانی حمله هند بر پاکستان را تجاوز بر یک کشور اسلامی خواند و گفت در این حمله گروهی از مسلمان هند و کشمیر هدف قرار گرفته اند؛ زیرا گناه آنها کشمیری بودن است.

قریشی در پایان گفته هایش با اشاره به نزدیکی انتخابات در هند گفت که «نرندرا مودی»، نخست وزیر هند به دلیل شکست در انتخابات محلی میخواهد دست به چنین اقداماتی بزند؛ اما پاکستان کشور صلح دوست است و از تمام کشورهای همسایه و هم مزر همواره دفاع میکند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که بامداد امروز شماری از جنگنده های هند مواضع گروه تروریستی «جیش محمد» را در کشمیر تحت کنترول پاکستان هدف قرار داده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *