محقق؛ من افغان نیستم هزاره هستم

معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان طی مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد اگر دولت افغانستان برای جلوگیری از تقلب در انتخابات اقدام جدی نکند از سیستم بایومترک در این انتخابات استفاده نشود و اجازه دهد که انتخابات پارلمانی به بحران برود ما از طریق لویه جرگه حکومت موقت تشکیل خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی  کشور  در مصاحبه با یک رسانه ای خصوصی گفت احزاب سیاسی در کشور تلاش می کند تا حکومت خواسته های آنها برای اصلاح نظام  انتخابات را بپذیرند.

محقق افزود اگر دولت افغانستان از قبول کردند خواسته های احزاب سرباز زند و انتخابات را با بحران مواجه سازد ما از طریق لویه جرگه براساس خواسته ملت حکومت موقت تشکیل خواهیم داد.

ضمن این او افزود حکومت همواره با راه اندازی پروسه های قومی چون تذکره الکترونیکی در جواب سوال گرداننده مصاحبه گفت ” هویت بزرگ ( افغان) که همه در آن شامل اند من از آن مثتثنی نیستم اما در واقعیت هر قوم هویت جداگانه خود را دارد ومن هم هزاره ام نه افغان مگر اینکه با فشار این موضوع را بر ما بقبولانند”.

معاون دوم ریاست اجرایه با اشاره به تنش ایجاد شده در این اواخر در کشور گفت تلاش های حکومت برای برقراری صلح و ثبات در کشور با شکست مواجه شده است و دولت شانس خود برای بازگرداندن تروریستان طالب به میز مذاکره از دست داده اند.

این در حالی است که احزاب سیاسی  در کشور چندی پیش با دادن مهلت دوهفته ای به حکومت خواستند تا خواسته های برحق آنها درخصوص اصلاح نظام کنونی را بپذیرد  اما حکومت با آوردن بهانه های متعدد از این امر سر باز زده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *