قیصاری همچنان مقاومت می کند

بعد از آنکه نیروهای امنیتی برای بازداشت «نظام الدین قیصاری» وارد عمل شدند؛ با مقاومت نیروهای وی روبرو شده و از شب گذشته تا حال درگیری در نزدیکی منزل قیصاری در شهر مزارشریف جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عملیات بازداشت قیصاری به حکم دادگاه و به دنبال بررسی شکایت ‌های مردمی، شام دیروز آغاز شده بود.

عادل شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ به خاورمیانه گفت: «درگیری هم اکنون (ساعت ۹:۰۰ صبح ۲۴قوس) جریان دارد و نیروهای امنیتی تلاش دارند که قیصاری را بازداشت کنند.

وی اظهار داشت که «نظام الدین قیصاری» در این اواخر باعث تشنج اوضاع، بی بندوباری، اخاذی و باجگیری و اخلال امن عامه در شهر مزارشریف شده بود و به همین اساس نهادهای عدلی و قضایی حکم بازداشت وی و افراد وابسته اش را صادر نمود.

عادل افزود؛ پس از آنکه نیروهای ملی دفاعی و امنیتی بر اساس حکم نهادهای عدلی و قضایی وارد عمل شدند و خانه نظام الدین قیصاری را محاصره کرده و خواهان تسلیم شدن وی و افرادش شدند، با مقاومت مسلحانه روبرو گردیدند که منجر به درگیری گردید.

سخنگوی پولیس بلخ تاکید کرد که نیروهای امنیتی مصمم هستند تا حکم قانون را عملی نموده، قیصاری و افرادش را به زودترین وقت بازداشت و به پنجه قانون تسلیم نماید.

شهروندان مزارشریف می گویند که وضعیت فعلی شهر به حالت نظامی درآمده و پولیس با موترها و تجهیزات سنگین نظامی در شهر گشت و گذار دارند.

نظام الدین قیصاری پیش از این به عنوان فرمانده نیروهای محلی مربوط به حزب جنبش اسلامی در فاریاب وظیفه اجرا می ‌کرد؛ اما در سرطان سال گذشته توسط نیروهای ویژه امنیت ملی به دلیل نقض قوانین بشری و داشتن افراد مسلح غیرمسوول، بازداشت شده و با وساطت جنرال دوستم رها شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *