طالبان در خارج مذاکره می کند در افغانستان کشتار

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله انتحاری در منطقه شش درک شهر کابل رابه شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، روز گذشته (سه شنبه ۴ سرطان) چهار مهاجم انتحاری با استفاده از موتر های شیشه دودی با کارت های جعلی اما با یونیفرم قوای آیساف ارگ ریاست جمهوری کشور را هدف قرار دادند.

این حمله منجر به درگیری میان نیروهای امنیتی و مهجمان مسلح انتحاری شد که بلاخره با کشته شدن تمامی تروریستان به دست نیروهای ویژه ارگ ریایست جمهوری به پایان رسید اما سه تن از محافظین ارگ کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

با این حال رئیس جمهور با تقبیح شدید این حملهء تروریستان گفته است که دشمنان مردم افغانستان یکبار دیگر با انجام یک حمله ناکام ثابت ساختند که مخالف صلح، آرامش و ترقی افغانستان می باشند.

حامد کرزی گفت که طالبان از یک طرف در قطر دفتر باز کرده اند و با خارجی ها مذاکره می کنند اما از جانب دیگر در داخل افغانستان مردمان ملکی ما را می کشند و  باید طالبان در این رابطه به مردم افغانستان جوابگو باشند.

همچنین رئیس جمهور کرزی ماین گذاری در ولایت کندهار و کشتار چهار برادر در ولایت پکتیکا را نیز بشدیدا محکوم کرد.

بارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه خبری گفته ایست صبح دیروز یک موتر مسافربری که در مسیر جادهء ولسوالی های خاکریز و ارغنداب در حرکت بود، با یک ماین که توسط دشمنان مردم افغانستان جاسازی شده بود، برخورد کرد که در نتیجه آن ۸ زن کشته و ۵ فرد ملکی دیگر به شمول ۲ طفل زخم برداشتند.

همچنین در یک حمله تروریستی دیگر  در ولسوالی بکخیل ولایت پکتیکا چهار برادر کشته شدند و پدر این چهار برادر  نیز با مشاهده اجساد فرزندانش جان باخته است.

حامد کرزی ماین گذاری در ولایت کندهار و حمله بر چهار برادر در ولایت پکتیکا را کشتار عامه دانسته و گفته است که ماین گذاری در مسیر رفت و آمد مردم و حمله بالای مردمان ملکی، عمل نابخشودنی، غیر انسانی و ضد اسلامی است عاملین آن هیچگونه توجیه ای برای جنایات شان ندارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *